7.9.20

iiluminaughtii proti iluminátům

Teda ne tak docela. iiluminaughtii, vlastním jménem Blair, je další z mých oblíbených zahraničních youtuberů, která hlavně v minulosti dělala to, co spousta jiných, tedy četla a komentovala příspěvky v kompilacích šíleností z různých subredditů, jako - přeloženo pro naše končiny - "co říkají nice guys", "co říkají šílené mamyny", "jak se předvádí nice girls" a podobně. Hodně se ale zabývala a dosud zabývá "antimlm" problematikou, tedy vystupuje proti multi-level-marketingovým společnostem, které jsou zejména v USA velkým problémem (ve zkratce vyberou si lidi ve slabší chvilce, zfanatizujou je a přesvědčí, že jakákoli normálně zavedená práce je zlo, a když budou utápět peníze za předražené produkty, a někdy ani to ne, každých pět minut otravovat náhodné lidi a rekrutovat další "prodejce", stanou se z nich ředitelé s milionovými příjmy, zatímco jejich oficiální prohlášení uvádí, jak 99.7 % participantů přinejlepším zůstane na nule). Tím mě k sobě přivedla. Dokud jsem totiž nezačala sledovat videa s touto tematikou, netušila jsem, co se za "mlm" schovává za zrůdnosti. 



Potom ale přešla i k mnohem propracovanějším rozborům jednotlivých velice známých mlm společností, vytahování jejich prapodivné minulosti, lží, na jakých staví, a k rozborům škodlivých trendů, a tím si mě získala ještě víc. Obzvláště, když se objevují nebezpečné tendence zastánců esenciálních olejů a odpůrců očkování, kteří už spadají ke kultu.


A co mě rozhodně donutilo přidat ji k velmi malému okruhu odebíraných kanálů bylo, když se pustila i do nekalých praktik zavedených značek, do problematiky vytěžování zdrojů, zotročování ve třetím světě, pracovních podmínek tam, kde by lidé žádný velký problém nebo dokonce skandál ani nečekali, a to i v oblastech, na které by mnohé nenapadlo se zaměřit. Jako olivové oleje. Nemůžu říct, že hlavně v minulosti u r/ obsahu jsem neměla trochu problém s vystupováním Blair, ale jsem moc ráda, že jsem na tento kanál narazila, a doufám, že ji nadšení jen tak nepřejde. Po shlédnutí jejích videí se vám snadno změní pohled na některé věci, některé produkty, a ani blbá čokoládu už nebude jenom čokoláda.


1 komentář:

  1. Hlavně jim nenaleťme, aby z nás nebyli pyramidoví dealeři také.

    OdpovědětVymazat