15.5.08

Švýcary

Dnes v osm ráno jsem po čtyřech velmi nabytých dnech přijela zas do Čech, ale musím říct, že bych nejradši do Švýcarska emigrovala. Byla jsem tam na školním zájezdu organizovaného našimi němčináři (zatímco na hodinách umí děsit, jak to tak bývá, tam byli všichni naprosto super), a bylo tam tak strašně krásně!


A co jsem všechno viděla? No, vedle praštěných zážitků to nevypadá zase až tak podstatně. Víc mi v hlavě ulpělo třeba to, že mi v autobuse spadl na hlavu závěs, nebo že jsem se snažila domlouvat německy s asijským prodavačem mluvícím výhradně francouzsky, nebo že jsme se cestou dívali na Vratné lahve či Účastníky zájezdu a provokovali řidiče autobusu hláškami, především podšálky, pak silná křeč na ubytovně u jezera Bodensee v pokoji pro deset, kde jsem téměř snědla polštář, jen abych nekřičela nahlas a neprobudila všechny ostatní, či proud krve z nosu v pět ráno v jiné ubytovně v Alpách, kde jsem doslova lezla přes spoluspící ve snaze je neprobudit a tápala do koupelny... ale přesto vám něco málo povím. Projeli jsme totiž stát vlastně od německých po francouzské hranice.


První den jsme viděl Rheinfall/Rýnské vodopády, květinový ostrov Mainau v Bodensee, Konstanz/Kostnici a Husův dům. Z vodopádů a Mainau jsem unešená, protože šlo o nádherná místa, kde příroda kouzlí. V okolí jezera bylo nádherné počasí a Mainau je květinový ostrov, který celý funguje jako botanická zahrada. Pak přišel další den, Luzern a Kapličkový most, což jsou naopak památky civilizace, a projít si slavný Kapličkový most bylo zajímavé. Zurych - tak tam jsem se opravdu nádherně domlouvala, když jsem nepochopila, že se mě prodavačka při pokusu zakoupit CD Avril Lavigne dotazovala, jestli mám věrnostní kartu, a taky jsem tam viděla na DVD všechny série všech CSI. No neštvalo by vás to, když víte že byste jim nerozuměli, protože český dabing nenabízely?


A pak, nakonec, vytoužené Švýcarské Alpy. Nejkrásnější část Alp. Z Zermattu zubačkou až do výšky přes 3100 m. Krásně jsme viděli Monte Rosu, jen Matterhorn tak dobře ne. Hodím sem taky v dalších článcích pár fotek, protože tam bylo opravdu nádherně. Jak říkám, hned bych tam emigrovala. JO! A nesmím zapomenout na čokoládovnu Maestrani ve Flawillu. Výborná čokoláda z podnikové prodejny. Respektive rovnou plyšový medvěd, u kterého byl pytlík čokolády, a já neodolala, abych ho nekoupila.


Žádné komentáře:

Okomentovat