16.7.20

Blog.cz vyvěsil parte

Máme léto hezké, po letech konečně jen hrstka horkých dnů, zbytek stará klasika, kdy ráno příjemně studí a večer vyvětrá vlahý větřík. Takže se konečně nepeču, nemusím si mýt vlasy denně, někdy i dvakrát, a v noci nepropotím troje povlečení tou velmi namáhavou činností zvanou spánek. Všechno taky hezky roste, místo aby chcípalo, tudíž suším bazalku, oregano, vyrostla dokonce citronová a thajská bazalka, máta mi za chvíli zaplaví celej byt a tak. Co to může pokazit? Co se může stát tak závratného? Jů, voni ruší blog.cz!

Teda až za měsíc a mě to nebolí. Nemusím se děsit, něco někam přesouvat a hlásit, jak se stěhuju. Pořád tam existovaly mé blogy nogwarts.blog.cz (kompletně přesunutý na nogwarts.blogspot.com) a kyllina.blog.cz, který byl přesunutý sem. Nemusím si tedy dělat hlavu s obsahem nebo galerií, jenom jsem si stáhla pár posledních obrázků. Nepamatuju si totiž, co jsem měla k snídani, a to, i když jsem neměla nic, takže nemůžete chtít, ať si pamatuju, co jsem si zálohovala, i když jsem zálohovala dávno všechno. Maximálně, abych za měsíc vymazala blog.cz z historie vyhledávání, aby se mi pořád necpal do našeptávače.

Chápu ale, že pro aktivní uživatele je to dost opruz a rána. A nemůžu říct, že je to úplně jedno aspoň mně, účet jsem tam udržovala hlavně pro lákání čtenářů, protože bylo snadnější najít tam nějaký článek či bloggera (prostě se něco rozkliklo a pak se dál rozklikávaly odkazy a odkazy u odkazů a odkazy u odkazů odkazů). Ale protože i tady už mám pár oblíbených "blogspoterů", ani mi to moc neublíží. Navíc, řekněme si to upřímně, stejně se tam střídalo furt dokola totéž a blogy dne byly čím dál častěji blogy s posledním příspěvkem z loňska, posledním příspěvkem, který byl prvním příspěvkem, nebo s příspěvkem, který nedohledáte, protože autor blog smazal, a proto byl blogem dne. Moc lidí tam zkrátka nezůstalo.

Čemuž se divit může leda tak Diviš. Tomu projde údiv už jen z úcty k tak posměšků snadnému jménu. Čekala jsem, že to zabalí. Už roky, skutečně ROKY bylo vidět, jak se vlastníkům tato služba nevyplatí, ani po pokusu zaplácat ji reklamou. To není sprostý. To je fér. A dát měsíc na zálohování i s návodem je taky fér. Naopak jsem očekávala, jak se vypaří po anglicku. (No... s tím, jak vypadal Brexit, to nakonec po anglicku docela je.)

Co od nich ale bylo sprostý jak dlaždič, co se kopnul o odpadní rouru, byla ne/komunikace až do poslední chvíle. Věčné sliby, jak se intenzivně pracuje na nápravě. Jak se vše přesunuje na nové servery. Jak se modernizuje. Jak se vylaďují chyby. Jak se řeší zabezpečení. Následované čtvrtletním mlčením. Neustále totéž. A smutný jak pohřeb koťátka zase bylo, že jim to lidi baštili. Stačil jeden krátký článek s vágním sdělením, jak o problémech ví, a v komentářích se začaly množit nadějné výkřiky. Pravda, ke konci už jim to žral málokdo, ale stejně. Teprve po nějakém komentáři 50+ se zase najelo na nadávání, protože už to byl měsíc a nic se nedělo. Často pak už úplně mimo téma, takže třeba na začátku týdne u posledního článku o tom, jak nefungují odkazy (starého pár měsíců a aktualizovaného na konci června o to, jak stále nefungují odkazy...) komentáře zmizely a vrátily se až včera. Uzamčené. Ne proto, aby někdo typicky předstíral, jak se vůbec nic nestalo a doplnil, jak se na všem pracuje. Bylo to těsně před oznámením času úmrtí. 

Důvodem ukončení provozu je totiž zastaralost platformy. Což znamená, že nikdy žádná modernizace neprobíhala. Ať už administrátorka Hanka nebo kdokoli jiný, kdo jí říkal, co psát, byl-li někdo takový, byla-li kdy nějaká Hanka, nebo nebyli-li to trpaslíci, zkrátka jen náhodně srali písmenka.

Jak šokující!
(zdroj)

Fakt se nedivím tomu, že vlastník odstřihne ztrátový projekt. Fakt se nedivím tomu, že je ztrátový, když se roky místo do klávesnice mlátilo hubou a nikdo zjevně nic nemodernizoval. Na druhou stranu ale, příčina a následek se nedá prohazovat, to se pak taky můžem dostat do časoprostorové smyčky a porodit sami sebe. Ono by z blogu tolik lidí neodešlo, kdyby se provedla údržba, případně investice, dokud nebylo problémů tolik, že správné fungování libovolného komponentu nebylo podezřelou anomálií. Dokud se nezhroutilo všechno. Dokud to nebylo tak drahý. Jako třeba před třemi lety. Avšak pozdě bycha honit. Býka asi taky. To se mi zdálo dneska, jen to nebyl bejk, ale divočák. A pak se mi na ruku zavěsil tygr, k čemuž mám hned několik zásadních otázek, z nichž "jak se může zavěsit za něco, co není dost vysoko", není ani zdaleka první. No fajn, fajn, zpět k blogu. Ač myslím, že tygr na naší zahradě je zajímavější.

Nejspíš lze ocenit, že správa blogu odkryla karty s upozorněním měsíc dopředu a vysvětlením na dvou řádkách. Víc, než jsem kdy čekala, ač to bylo odkrytí jenom ilustrace na obalu balíčku, aby slavnostně ukázali, že ty karty jsou, no fakt, karty. Další okolnosti, jako co se doopravdy dělo v zázemí, kdo byla záhadná Hanka, existoval vůbec někdo, kdo v posledních třech letech na blogu ještě pracoval, nebo ho dobyly kočky a podobně, které by mě zajímaly víc, se nedozvíme. A když náhodou jo, stejně nečekám nic jiného než zase jen

zdroj

V posledních článcích na srdci blogu, kde už rozhořčené komentáře převažovaly dokonce před číslem 50, se ještě sem tam objevil někdo, kdo tvrdil, jak má informace o technické stránce, a popisoval dost nelíbivé věci. Měli pravdu? Možná. Rozhodně tomu ten cosplay Titanicu, co si blog nakonec vybral, docela odpovídá. Nikdy se to však nepotvrdí. A zcela upřímně? Budiž. 

13 komentářů:

  1. Vždycky jsem si myslela, že blog.cz vyšumí a jednoho dne přestane z ničeho nic fungovat. :D Abych pravdu řekla, před dvěma roky, co jsem zakládala svůj blog, jsem přemýšlela nad platformou blog.cz, ale když jsem slyšela sem tam, že má problémy, tak jsem radši šla na blogspot a jsem ráda, že jsem to tak udělala. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já čekala, že přestane fungovat, ale tím stylem, že prostě jednoho dne "zamrzne", ne že se to totálně vypne. Aspoň na čas. Ale nepřekvapuje mě to vůbec, blogovala jsem tam deset let před odchodem sem a ty problémy byly fakt dlouhodobý.

      Vymazat
  2. Já jsem to tak trochu čekal. Nějak mě to nepřekvapilo. Spíš mě naštvalo, že vypnuli všude komentáře, takže se nemůže vyjádřit nikdo k ničemu. Na oficiálním emailu také nikdo nekomunikuje.

    OdpovědětVymazat
  3. :D s brexitem jsi mě pobavila. No, já to příliš oplakávat nebudu - přesun byl otázkou pár hodin a zorientování se v novém nástroji. Trochu mě teda mrzí, že někde v hlubinách internetu přestane existovat můj extra starý blog, který jsem měla před 13 lety. Ale... co se dá dělat. Hlavně nebýt sentimentální!

    OdpovědětVymazat
  4. S tím jak to šlo poslední roky do kopru mě to vůbec nepřekvapuje... Žádné inovace, časté výpadky... ��‍♀️ Jsem ráda, že jsem utekla dříve :)

    OdpovědětVymazat
  5. Sejdeme se na člunu, taylorko!

    OdpovědětVymazat
  6. Priznám sa, že ja som asi z tých naivných, resp. nesledujúcich oficiálne články a podobne a tak som dúfala, že aj po minuloročnej zástave mi blog plne sfunkčnia. No, rok som sa trápila ešte viac ako moji kamaráti (nechodili odkazy na moje články, v administrácii mi ukladalo do rozpísaných článok každé dve minúty, takže článok, ktorý som robila 20 minút, som tam mala uložený 10x, následne ho nešlo vymazať a pod.)
    Ale to, že končia a 8 rokov mojej "práce" sú ochotní len tak hodiť do koša a nechať človeku mesiac počas leta/dovoleniek...niekomu to možno stačí, niekomu nie. Mne ako mesačnej mamine to bude len tak tak, ale verím, že to dám :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Osobně bych fandila variantě, že blog.cz dobyly kočky! :-D Je velká škoda, že se asi nikdy nedozvíme, co se tam doopravdy dělo - asi nejvíc by mě zajímaly okolnosti první zprávy o tom, že blog končí, před půl rokem. Zas na druhou stranu by to asi byla pěkná nuda. Kočky rozhodně vedou.
    PS: Změnila jsem blogové bydliště, tak kdybys chtěla zavítat, ráda tě zase uvidím :-)

    OdpovědětVymazat
  8. No, asi opravdu můžu být ráda, že jsem z blog.cz zdrhla již před lety. Původně jsem si blog, co jsem na blog.cz měla ani nechtěla zálohovat, ale nakonec jsem to udělala. A teď se tou patlanicí probírám a zkoumám, co z toho vlastně má vůbec cenu zachovat.
    Jedinou věc, kterou od blog.cz oceňuji tady v tom posledním tažení, je, že dali návod, jak ty stránky přetáhnout jinam. Jinak bylo jejich chování hnusné.
    A beztak za to můžou ty kočky. V čele s tím tygrem o kterém se ti zdálo.

    OdpovědětVymazat
  9. Mne tedy blog.cz mrzí. Líbilo se mi prostředí a možnost navázání kontaktu, pokud se člověk dostal na první stránku. Ale ta neschopnost komunikace a neříct věci na rovinu mi lezla na nervy. Blog budiž pochválen za to, že dal návod, jak zálohovat. Doufám, že přesun na novou platformu je šance, jak začít v novém prostředí. Jen se sžít. Všem good luck!

    OdpovědětVymazat
  10. Matně si pamatuju doby, kdy to ještě tak nějak fungovalo... A je to 3 roky, co jsem přišla na blogspot. Je to ale škoda, protože kdyby někdo něco s blogem dělal, bylo by to super, protože tam byla vždycky strašně fajn komunita, kluby, články na hlavní stránce... Škoda, ale život jde dál.

    OdpovědětVymazat
  11. Moc krásně napsaný článek, U těch trpaslíků jsem se od srdce zasmál.
    Jinak když vidím kam to dotáhla NOVA od dob Železného, tak se vůbec nedivím. Uložil jsem si Vás všechny z nového Klubu blogerů do záložek a budu se snažit k vám občas nakouknout a pobavit se nebo poučit.

    OdpovědětVymazat
  12. Ono by stačilo se jen trochu o blog.cz starat, ale bohužel pro Novu začal být tento projekt těžce ztrátový. Teď mě jen mrzí, že jsem se na blogspot nepřesunula už dávno :D

    OdpovědětVymazat