24.10.13

Proč nebýt za blbce, když nevím jak na to

Proč si to nejdřív prostudovat a naučit se s tím a teprve potom se do toho pustit, když ze sebe můžu udělat negramotného idiota? No kdo by se s tím babral? To přece nééé.
Aneb to si asi myslela jedna paní kupující, s níž jsem měla tu čest a z našehož zážitku se musím vypsat, abych ho konečně pustila z hlavy. I když už je naštěstí po všem. Můžete to také vzít jako radu, abyste asi radši vážně nikdy neobchodovali s nikým, kdo s obchodováním vámi vybraným způsobem nemá zjevné zkušenosti.

Je celkem lhostejno, co jsem na aukru prodávala. A je i lhostejno za kolik, i když se cena vyšplhala ne mým přičiněním celkem vysoko. Důležité prostě je, že jsem tam prodávala, a aukci vyhrála žena, za jejíž přezdívkou se skvěla čerstvá nula, tedy prvokupující, a dle jejího profilu neprodávající. Jelikož ale zásadně zasílám až po platbě předem, nevadilo mi to. Sama jsem dobře věděla, že i já musela své první body někde nasbírat, a že moji první prodejci i zákazníci museli mít důvěru v nováčka.

Tak jsem tedy hodlala nic nedělat, protože e-mail s instrukcemi mám přednastavený a vždy se odesílá automaticky, počkat až mi na účet dojde platba, a poslat zboží. Tedy napsat domů, aby to poslali, protože já doma dva týdny nebyla. Zkrátka tak, jak to dělám vždycky, a jak byl zatím vždycky každý spokojený.

Jen pro upřesnění:
-v mém profilu stojí, že kontaktovat mě všichni mají výhradně prostřednictvým uvedeného e-mailu
-u popisu zboží stálo, že ho doručím 7 - 10 dní po přijetí platby (což je nejdelší konkrétní lhůta, kterou aukro v přednastavených nabízí)
-jedinou možnou platbu, kterou dávám na výběr, je platbou na účet, popřípadě při osobním vyzvednutí.
Zatím nikdo s tím žádné potíže neměl, jen jednou jsme si s jedním kupujícím nakonec s úsměvem zanadávali na Českou poštu, která si s ním hrála na schovávanou.

Tady to ale bylo jinak, protože tato kupující zřejmě neumí číst, neobtěžuje se seznámit ani s podmínkami aukra, natož s podmínkami, za jakých obchodují jednotliví prodejci, a už vůbec ji nenapadlo zjistit si v mém profilu doplňující údaje možná potřebné pro dokončení transakce.

Problém č. 1
Madam napsala na mobil (tedy si VŮBEC NEPŘEČETLA, že komunikuji pouze PŘES E-MAIL), jestli mi může zaplatit složenkou (tedy VŮBEC NEPOCHOPILA, že si zvolila, a že já sama chci PLATBU PŘES ÚČET).
No tady jsem to ještě nechala být, odpověděla jí, že platby přijímám pouze na účet, protože s pobytem na koleji nemám čas jezdit domů, vyzvedávat si složenky a lítat na poštu, a paní slíbila, že to na účet zaplatí. Tam se mi to objevilo ještě druhý den a já to zjistila v úterý večer. Volala jsem tedy domů, poslala jsem adresu a ve středu ráno bylo zboží odesláno.

Děsný problém č. 2
Madam zřejmě nejen, že NETUŠÍ, jak se nakupuje, a že pokud odsouhlasí určité podmínky, nemůže si vymýšlet jiné, ale také asi netuší, jak funguje pošta. Poslala jsem jí totiž zprávu, že jakmile budu mít peníze na účtě, pošlu zboží. Peníze jsem tam měla v úterý večer, logicky jsem tedy zboží mohla poslat nejdříve ve středu. Paní se ovšem v pátek dopoledne (OPĚT PŘES SMS) tázala, jestli jsem to poslala, že jí stále nic nepřišlo. Vážně existuje někdo, kdo neví, že pošta doopravdy nedodává do druhého dne? Ale opět jsem byla klidná. Odepsala jsem jí, že jsem to ve středu ráno poslala, a nehodlala nic dál řešit.

Příšerný problém č. 3
V úterý dopoledne jsem ležela na koleji, čekala, až odbije dvanáctá, abych mohla odjet do Ústavu na pitvu, a při té příležitosti si procházela e-maily.
Všiměte si, že od odeslání zásilky uběhlo 6 dní. Od obdržení platby uběhlo dní 7. A já v nabídce slibovala, že přijde 7 - 10 dní od obdržení platby. Počala tedy běžet tato lhůta. Tedy každý NORMÁLNÍ člověk, který POUŽÍVÁ MOZEK, by prostě čekal v naprostém klidu ještě tři další dny, dokud mu zásilka nepřijde. Tahle méně obdařená madam ale ne. V e-mailu mě totiž čekalo naprosto šokující zjištění. Aukro mi posílalo zprávu, že ta "dáma" zahájila spor kvůli tomu, že své zboží ještě nedostala! Ona zahájila spor proto, že nedostala zboží ve lhůtě kratší, než je deklarovaná! Strašně jsem se rozčílila, okamžitě jsem toto napsala jako odpověď spolu s poměrně dlouhým rozborem mojí nabídky, lhůty, uběhlých dní a postupu, zavolala domů, aby mi oscanovali podací lístek, a šla na pitvu.

Večer jsem poslala další zprávu, tentokrát se scanem podacího lístku, na kterém stálo číslo zásilky, díky kterému si mohla ověřit, kde se zásilka právě nachází. Já sama si při tom ověřila, že už V PONDĚLÍ se pošta POKOUŠELA ZÁSILKU DODAT, ale madam nezastihla, a tak ji nedodala! Mně ale nezajímá, jestli doma nebyla, a nebo se na to pošťáci vybodli. To už není starost moje, ale pošty! A ano, ona přesto začala absolutně neoprávněný spor!

Čekala jsem tedy na vyjádření. A logicky také na omluvu, že je to její chyba, a třeba i přiznání, že příliš nepřemýšlela nad tím, co dělá. Protože dál ve sledování zásilky stálo, že zásilka nakonec byla doručena hned v úterý. Ale omyl.

Totální absence rozumu č. 4
Ve středu ráno jsem nejenže neobdržela žádný e-mail s vysvětlením nebo omluvou, ale obdržela jsem zprávu, že madam ukončila spor jako nevyřešený a tak byl předán k dalšímu řešení administrátorům aukra! To už jsem ale vůbec nechápala. Jediné, na co jsem se tedy zmohla, bylo začít vlastní spor pro nesmyslné a neoprávněné obvinění z neexistujícího transakčního problému. Abych se potom uklidnila, dala jsem si koblihu, pustila si film, nešla na seminář a dočetla čtvrtý díl Harryho Pottera.

Večer jsem ale zamířila na přednášku a ještě těsně před ní znovu otevřela e-mail. Tam KONEČNĚ bylo vyjádření oné madam, ale jen pouhé konstatování, že spor uzavřela jako nevyřešený OMYLEM, a že ho tedy uzavírá znovu jako vyřešený. Té paní VŮBEC NEDOŠLO, že k žádnému sporu NEMĚLA DŮVOD! Ono jí NEDOŠLO, že ze sebe udělala blbce, který si neumí ani přečíst, za jakých podmínek vlastně nakupuje! Ono jí nedošlo, že svým přístupem opravdu otravovala prodejce, a kdyby tohle udělala nějakému velkému obchodu, asi s ní pěkně zamete! Ono jí nedošlo, ŽE NEEXISTOVAL PROBLÉM!

Krátkým shrnutím, ona udělala asi následující:
Jdete si koupit auto. V autosalonu si vyberete, nadiktujete si, že má mít červenou barvu, šedý interiér, kožené sedačky, rádio, klimatizaci a dalších milion pičičnadiček, a prodejce vám řekne, že za měsíc vám auto ve smluvené podobě předá. A vy za týden půjdete, zaklepete na soudě a hodíte jim žalobu, že jste to do měsíce slíbené auto ještě nedostali. Má to logiku, nebo si o takovém člověku budete myslet, že je to totální blbeček? Já to druhé. A ta paní se předvedla úplně stejně.

Jen mě velmi mrzí, že mě do své hlouposti zatáhla, ani se neomluvila, vůbec nic nepochopila, zřejmě ani netuší, jak to na aukru funguje a klikla na první, co jí padlo do ruky v její tupé nespokojenosti a nevědomosti, a to bylo bohužel centrum sporů. Bez ohledu na neoprávněnost uplatňovaného nároku.

Proto PROSÍM, dřív, než vyvoláte jakýkoli spor a jakékoli hádky, nejdřív si opravdu ověřte, že věci nejdou tak, jak mají být, a že jste v právu. Vypadat jako blbec je totiž jedna věc, ale otrávit zbytečně druhou stranu, která nic špatně neudělala, je věc úplně jiná a asi horší.

No, myslím, že žádný komentář, jak se na aukru po uzavřeném obchodu sluší, od ní už vůbec nemůžu čekat. Ale taky myslím, že jak to hezky zapáleně píšu, byl by to hezký vlog. Kdybych měla kvalitní kameru a neměla spolubydlící.


Žádné komentáře:

Okomentovat