12.11.13

Soudní lékařství 7

Alkohol
Drogy
Řízení pod vlivem

Dnes pro vás mám šest stránek o tématu, které by vás mohlo docela dost zajímat, protože je nesmírně rozšířené. Jedná se o alkohol, drogy a požívání těchto látek, když vlezte za volant.

Jednak se dozvíte, jaký účinek drogy a alkohol na řidiče mají, a jednak i jak se to, zda někdo požil a kolik, zkoumá. Dočtete se tedy, že dechové zkoušky nejsou zrovna nejprůkaznější, a jak vypadají krevní zkoušky, co všechno se musí udělat, kdy se dělají, jak se dělají, kdo je platí, co musí být dodrženo, co se může pokazit, a potom i že testy na drogy jsou náročnější, a že tedy probíhají jinak.

A také můžu dát malou radu. Pokud by vás chytili s nějakým zbytkovým alkoholem, nebo s alkoholem, který jste ale nepili teď, prostě ta dechová zkouška prokázala něco málo nad 0,2 chtějte krevní testy. Když budete mít štěstí, to pětikilo zatáhne policie a vám nenajdou nic. Primárně ale nejezděte opilí. Fakt nestojím o to, aby to do mě někdo někdy napálil.

Mimochodem není zajímavé, že v arabských zemích dominuje islám zakazující alkohol, ale samotné slovo alkohol pochází z arabštiny?


Jo a taky jsem zjistila, že doktor Bass a Jon Jefferson, jak jsem o nich psala v souvislosti s knihou o Umrlčí farmě, vydali i několik detektivek, takže jedné jsem neodolala a už ji mám na stole. Je hodně fajn pocit zjistit, že mě něco baví natolik, že o tom sháním víc. A jen doufám, že i v nich si udržují skvělý nadlehčený styl z Kde mrtví promlouvají.

P. S. Příště budem vraždit.


Žádné komentáře:

Okomentovat