26.11.13

Soudní lékařství 9

Poranění při dopravních nehodách

Silniční provoz se vás (nás) týká asi ještě o něco víc než alkohol, a tak mi tato přednáška přijde ještě o něco užitečnější.
Především totiž zjistíte, že mít pásy je výhodnější (a nejen statisticky), než se nepoutat.

Krom toho je ale rozdělena na část pojednávající o řidičích a spolujezdcích a část o chodcích.
Ta první se týká hlavně toho, o co se může posádka vozu poranit, jaké jsou nárazy vozu do překážky a k jakým poraněním při nich dochází, přičemž u čelního, který je rozebraný nejpodrobněji, kromě charakteru poranění zjistíte i jednotlivé fáze, kterými projde tělo řidiče a spolujezdce bezprostředně po nárazu, účinků pásů a airbagů a toho, co se zjišťuje při vyšetřování dopravní nehody.
Ohledně chodců se věnuje základní statistice a typům střetu podle těžiště chodce.

A také si můžete přečíst zásady aktivní a pasivní bezpečnosti při jízdě autem, které by měl každý dodržovat.


A můžu vám říct, že vidět tělo, které bylo čtyři kilometry vláčeno po silnici pod autem je pěkný hnus. Ono představa, jak se oběsíte nebo jak vám kulka projde tělem, je v porovnání s tím, jak se vám lámou kosti pod autem, poměrně nepoměrná.


Žádné komentáře:

Okomentovat