24.3.14

Právě jsem cestovala časem

Ano, je to vážně tak. Právě jsem se nějak ocitla v době léta 2011, kdy bylo na blogu.cz téma týdne stroj času. A nejen tohle, pořád nabízená témata čas, minulost, lidé v minulosti, minulost a dnešek, potom noc, noční obloha, noční tvorové a další synonyma, to si taky připadám jako bych měla na krku obraceč. A co takhle MHD a zážitky z MHD doslova chvilku po sobě? Ten obraceč se zaseknul? A tím nekončím. Prostě čím dál častěji cestuji v čase, když chci napsat něco na téma týdne, jelikož takové nebo silně podobné už bylo.

Já chápu, že pořád přibývají noví blogeři, kteří si nemůžou pamatovat témata minulá tak jako my, blížící se veteránům, a chtějí na to psát, protože se jim to líbí, třeba jako se to líbilo nám před pár měsíci. A navíc už je tu čtvrtý, vlastně fakticky třetí způsob výběru, kdy nejdřív určoval Standa nebo někdo kolem něj, pak anketou blog tema.blog, pak zase Standa a teď blog tema-tydne.blog.

Přesto ale existuje seznam proběhlých témat, dokonce je to bodový seznam s roletou, takže to za pár vteřin projedu a porovnám, i když na to mám jednu přestávku, to jednak, a jednak časté opakování velmi podobných témat vede k nudě a znechucení. Spousta blogerů na to píše prvně, spousta už ale také potřetí a ooobrovská spousta těch článků jsou navíc úplně stejné, jen s jiným datem. A když je to tak po několikáté, mám pocit, že zase sedím ve zlém snu uprostřed vyučování se základo a vysokoškolskými spolužáky vedle sebe a vyděšeně cvakám zuby proto, že jsem si zapomněla učebnici němčiny na hodinu naší středoškolské fúrie.

Fakt je tak těžké to porovnat a dát do ankety (a hlavně pak hlasovat pro) něco originálnějšího? Návrhů jsou desítky, stovky, spousta z nich je skvělých, nápaditých a hlavně neotřelých a nerozetřelých po podrážce a ničemu neuškodí, když místo ó bóže děsně romantické podzimní zahrádky přijde skauting nebo exotická zvířata nebo palec u nohy nebo co já vím. A co teprve názorová kontroverzní témata jako trest smrti či potraty (což už proběhlo, takže to prosím v nejbližší době nevybírejme), kde si krom fantazie člověk procvičí i argumentaci?

To je o tolik přitažlivější kliknout na život v paneláku poté, co už se několikrát srovnával život ve městě a na vesnici? Ani omylem, ale jsem přesvědčená, že kdyby se to v anketě vyskytlo, nasbírá to většinu hlasů. A co bude následovat? Další cesta časem, kdy nepoznám, články na které z oněch témat vlastně čtu.

Cestovat časem prostě nechci. Znovu prožívat svou minulost a znovu absolvovat všechno, co už jsem absolvovala? Ne, díky. Dostat se do jiné doby? Nepřipadá mi, že by pro mě některá z dob předešlých byla příznivější než má současnost, ne, díky. Babrat se v tématech, co už byla? Taky ne, díky.
Jestli teda cestovat časem, tak kupředu levá a trochu invence do toho umírání! I kdyby to mělo být létající špagetové monstrum s tříselnou kýlou! A pokud už tak nutně musíme skákat zpátky, tak ať to alespoň není tak často.


Článek na téma Cestování časem


Žádné komentáře:

Okomentovat