5.12.14

Ručně kreslené obrázky 10

Vím, že už jste se nepochybně nemohli dočkat dalších mých výtvorů vznikajících v ateliéru Plzeňské fakulty umění. A tady jsou! (Jen zapomeňte na číslování, protože jsem fakt ztratila přehled v tom, který je který.)
Kdybych je měla nazvat jednotně, řeknu, že jde o vrásky. V obou případech jsme totiž docela značně pokročili a od všech džbánků, krabic, kostek a geometrických tvarů jsme se přes minule uvedené ucho a oko dostali ke konkrétním a velmi nesnadným záležitostem, jako jsou následující.

V prvním případě jde o drapérii. Ono by se řeklo, že namalovat hadr není těžké, ale věřte, že je to oříšek. Stejně jako v případě oka stojíte u stojanu, kreslíte, ale protože tady víc než u jiných jde o zvládnuté modelování, tak dokud neodstoupíte, nemáte šanci opravdu vidět, jestli se vám dílo daří. Naopak vám to připadá hrozné. Pak uděláte pár kroků zpátky a hle, vykoukne na vás pěkně nařasená drapérie.
Akorát musím přiznat, že není úplně přesná, protože nahoře uprostřed měla být taková vyboulenina, která mi nešla a nešla. A než abych se s tím štvala, tak jsem to udělala trošku podle fantazie a výsledek je takový (nevšímejte si horší kvality rozmazávání, už jsem vážně neměla nervy):

To druhý obrázek je o dost horší. Šlo o bustu a tam už jsem pohořela stejně jako všichni. Nikomu se totiž výtvor nepodobal předloze a ani mně ne, a navíc jsem neodhadla proporce. Rty jsou moc nízko, oči moc vysoko a čím víc jsem se to snažila opravit, tím to bylo horší. Takže vám představuju babču s mimozemskýma očima a křivou hubou, která vlastně měla být úplně klasický stařec:
Na druhou stranu, nos se mi povedl a od krku ke konci onoho úseku těla je to dobré. No ale... stejně mi to přijde jako úlet. Máme mít kresbu pro design pro nevýtvarníky a ne figurální. Alespoň jsme se však bavili, když už jsme tak nějak všichni vzdali úsilí, chodili mezi sebou a smáli se, jak mizerně nepodobně to vypadá.
A příště se těšte na housle, které musím nejdřív dodělat, ale co se týče linií, tak nebyly žádné zvláštní výtky, snad už na kombinovanou techniku, do které se pustím, a pak kdo ví. Ještě nás čekají dvě hodiny, protože i 19. prosince odpoledne musíme být v ateliéru a kreslit, protože se tam bude něco natáčet a fakulta potřebuje "pracovní ruch na pozadí".


Žádné komentáře:

Okomentovat