11.12.20

Drak k Vánocům

Už to můžu klidně zveřejnit, nedočkavý adresát dárku ho rozbalil dřív. Jelikož jsem ho poslala dřív, aby bylo jisté, že se pošta nemůže vymlouvat. A co že jsem to k Vánocům posílala? Kresbu. S tím, jak to s otevíráním a zavíráním obchodů chodilo, nebylo zrovna možné náhodou se courat po krámu a narazit na něco, co může přijít vhod. Nebo i bylo, ale nijak mě to nebavilo. Navíc jsem stejně neměla tušení, co vymyslet. Tak jsem zkrátka udělala naprosto jednoduchou věc. Vzala jsem motiv, o němž jsem věděla, že se příjemci líbí, tužky, pastelky a prsty, ty bylo docela těžký popadnout, a dárek nakreslila.

Není to zase nic výjimečného, dřív jsem často k narozeninám psala krátké povídky, ale to je časově náročnější než kresba a hlavně to potřebuje pořádný nápad a zápal psát. U kresby, jakmile vidím, že vyvstává základní obrys, to takový problém dokončit nebývá.

Nejdřív jsem zkusila už obligátní záložku. Vím, že má ráda z pokémonů eevee a napadlo mě udělat rovnou celou eevolution, tedy všech asi osm druhů, do kterých se vyvíjí. Jenže pak jsem ten nápad zavrhla, ať to není celé o dětské krávovině, a zůstalo jen u jedné záložky s eevee a pokébalem. Pastelky a tuš, vystřižené je to kolem pokébalu a eeveeho uší.


Pro "hlavní" dílo jsem se místo eevolution rozhodla pro větší formát A3. A chtěla jsem si zase jednou zapatlat uhlem, jenže jsem nevěřila, že by pak do cíle výkres nedorazil až trochu moc rozmazaný, protože se musel vložit do obálky a odevzdat osudu České poště. K tomu jsem už předtím pro výkres pro sebe hledala nějakou vhodnou dinosauří/dračí lebku, takže jsem měla matnou představu toho, co to vůbec bude. Jen jsem nakonec místo lebky zvolila celou hlavu méně zubatého elegantnějšího draka. A nakonec jsem se spokojila s tužkou. To je ostatně taky trocha patlání a plastická guma se dá využít i zde. Jenom jsem musela ve photofiltru celé trochu ztmavit. Přece jen, oči vidí světlou tužku docela jinak než starší digitální foťák. Pro plnou velikost rozklikněte.

2 komentáře:

  1. Též bych ti nakreslil něco, co máš ráda.

    OdpovědětVymazat
  2. Drak je skutečně působivý :-) A zaujal mě ten nápad s povídkou jako dárkem. To mě nikdy nenapadlo!

    OdpovědětVymazat