10.2.21

Reverzní les

Není tedy úplně reverzní, i když jedním z návrhů byl černobílý obrázek, kde by to bylo snadné. Nakonec jsem si ale chtěla jen hrát s barvami, a tak to taky dopadlo. Bohužel jsem zatím měla k dispozici jen normální čtvrtku, dost nevhodnou na tempery (+ protože věčně nespokojená s pozadím, nakonec i studio pastelky - takové ty plastové pastelky s barevnými náplněmi), poněvadž akvarelový karton jsem mohla koupit až na konci ledna, když už konečně papírnictví zase fungovala. Ale ono na tom nezáleží. Tak je to trošku zohýbané, no. Hlavně, že taky dodělané, protože ať už to byl COVID nebo něco jiného a pětidenní brutální alergická reakce k tomu, je pryč i nemoc, testy jsou negativní a už se chci vrhnout na pokus s novými akvarelovými pastelkami.

Už jsem tu dřív zveřejnila podobný výkres, šedého motýla v nadpřirozeně barevném lese proti přebarevnému motýlovi v šedé sklenici. Tak jsem chtěla zkusit jinou verzi. A musím říct, že jsem si s ní docela vyhrála. Hlavně kmeny mě dost bavily a líbilo se mi, jak se mi na začátku vyvedly. Prostě jsem měla dobrý pocit, že to dobře dopadne. Toho stínu nahoře si nevšímejte, začala jsem ještě na starém stole, kde nebylo vůbec na nic místo, a stín je od noťasu. Teď mám konečně stůl nový, napojený na police, a kdybych ho uklidila, mám konečně dost místa jak na noťas tak na A3.

Jenže pak jsem se kromě nového stolu dostala i k pozadí, a to už moc dobře nefungovalo právě hlavně kvůli nekompatibilitě moc tenkého papíru na moc mokrou techniku. Chtěla jsem, aby to byly různě viditelné tahy, aby to působilo nerealisticky a "vlnovitě", jenže temperami jsem snad podvědomě věčně končila u moc světle modré nahoře a moc tmavě modré dole, tak to musely dořešit pastelky. I když teď mě napadá, že jsem měla vzít spíš olejový křídy. Nespokojená ale nejsem a myslím, že přidat do "barevného výřezu" ještě detaily třpytivými gelovkami (při rozkliknutí je to lépe vidět) taky nebylo úplně špatné.


Učím se kreslit prostě sama (s drobnými minimálními základy jednosemestrální kresby pro nevýtvarníky) a akorát mě zase a znova napadá, jak model "matikářka a fyzikář dostanou na starost i výtvarku, aby si to tam na základce měl kdo od sedět", není úplně šťastný, protože nás vlastně nikdo nikdy ani nenaučil, jak s těmi různými druhy barev a technik zacházet. A to je otázka pěti minut základu prvních několik hodin, to by snad nebyl takový problém.

1 komentář: