18.9.21

Strašidlo z monitoru a fotosměs

Uklízela jsem google archiv fotek, kam se mi z některých zařízení nahrávají všechny automaticky, a tak je potřeba jednou za čas vymazat nepovedené, nezařazené a zkrátka ty, které nechci mít na internetovém úložišti. Nicméně jsem mezi nimi našla pár takových, jaké bylo možné upravit, zabít čas hraním si s nimi a pak je sem třeba nahrát znova. Jen si vůbec nepamatuju z jaké jsou doby, budou to nespecifikované roky, a ani mezi nimi vlastně není žádná souvislost.

To, že si vůbec nevzpomínám, znázorňuje i plíživý přechod do černobílé zašlé minulosti v této zahradě. Mám tušení, že by mohlo jít o park u Orlíku.
 
Tohle je zase zámek Český Krumlov. Fotila jsem ho myslím loni v pozdním jaře, protože bylo velice nezvyklé jít tam přes historické centrum k soudu a nikde nepotkat ani nohu, když obvykle se tam musel člověk prodírat čínskými turisty. Pro pracovní cesty do měst, z kterých se stává prakticky turistický skanzen, byla pandemie výhodná.


A tohle je vimperský zámek focený v děsné mlze. Je to z doby, kdy už jsem měla dávno, dávno po střední, ale kousíček výš do toho prudkého kopce za parkujícími auty je pod zámkem jistá střední škola, kam jsem chodívala.

I tento výhled znám moc dobře. Měla jsem ho totiž za oknem pětadvacet let skoro denně, a nikdy mě nepřestalo bavit sem tam vyfotit mraky při západu slunce.


Teda pokud to je mrak a k Zemi nesestupuje nějaký podivný vesmírný červ. Ale i bez toho červa to trochu vypadá místo mraků jako hory, za kterými je moře, za kterým jsou další hory.

Od stejného okna je i tohle, nečekaný šmírák. 

Další, už ne šmírující zvířátko, je křeček. Už dávno zemřel, ale na tomhle bylo něco zvláštního, a to ne jen červené oči. Vzpomínám si, že ho máma donesla z práce, protože byl neprodejný, ale velmi rychle se o něj nechtěla starat ani ona, tak udělala to, že ho prý jedno ráno vypustila úplně vzadu u plotu na zahradu. A když se ten den večer vrátila domů, ne, nezmizel do neznáma. Proběhl celou velkou zahradou, oběhl celý dům, po dvoře našel správnou cestu a čekal těch deset hodin na prahu u vchodových dveří. Tak prostě nezbývalo, než ho vzít zpátky, udělat mu domeček ze soudku od whisky a nechat ho se cpát.

Takový maličký výsek z velké zahrady, kterou musel přeběhnout.

V případě této pýchavky jsme ale zase čekali my. Až nám na dvoře naroste do dostatečných rozměrů, aby z ní mohly být řízky. Do té doby, aby jí nebyla zima, dostala divokou, zelenou paruku. 

Divoko, ale v hlavě, měl taky kdosi u strakonického Kauflandu. Tak když už přijedu k nákupáku v nákupních vozících takového množství, že je potřebuju zaparkovat, než si s jedním nakoupím, musím s nima zabrat rovnou dvě místa? Počkej, až ti na ně daj botičku!

A tohle je výsledek hraní si s naprosto rozmazanou fotkou pořízenou nejspíš nevědomým zmáčknutím spouště při chůzi. Říkám tomu strašidlo z monitoru.

A tohle jsou ďábelské oči z loňské rekonstrukce mého bývalého pokoje u rodičů. Objevovaly se každé ráno na stejném místě, protože skrz půdu a nedodělaný strop prosvítalo světlo tak, že to na zdi vypadalo jako oči démona.

1 komentář:

  1. Pěkné fotografické vzpomínky :) To s tím křečkem, to mě dostalo, jak čekal u dveří, některá zvířata jsou pěkně houževnatá :D Pak se mi ještě moc líbí ta pýchavka a ďábelské oči.

    OdpovědětVymazat