2.5.13

Zase o nás, zase bez nás...?

Ne, že by mě nejrůznější "vylepšováky" a další "dyzajnová rozhodnutí" administrátorů blogu.cz zlobila. Ona mě spíš serou. Ale to není podstatné, jsou tací, kteří nad nimi jásají a líbali by umětelům autorům ruce. A kdo ne, stejně se s nimi musí smířit, nebo jít jinam, jednou jsou autorita, jednou můžou dělat co chtějí bez ohledu na uživatele, jednou mají oni pod palcem červené tlačítko, tak je to přece jejich právo, to dá rozum. Ehm.

Vlastně ono na tom tak nesešlo. Dosud.
To, že překopali a ještě-jiné-slovo-kde-je-taky-p-k-li hlavní stránku, budiž. To, že nemám na zmíněném portálu zrovna moc čtenářů už neřeším. Je mi to jedno. Občas se podívám na nějaký inzerovaný článek, pokud mě zaujme nadpis nebo téma, občas to pozvednu zajímavě zvoleným tématem týdne, krásnou, zprávy, vtipy i všechny posuvné blbinky mám zablokované adblockem, a bloguju si dál. Pořád je pro mě důležitější, že si mohu nastavit libovolný design, libovolné rozvržení, mohu si povypínat všechny rušivé prvky, nebo naopak tam nechat hodnocení, propagaci, vzkazník, facebook, když budu chtít.
Oh.
Moment.
Když budu chtít?

Dnes jsem se přihlásila na svůj blog o Harrym Potterovi, zveřejnila jeden díl povídky a pak se šla podívat, jestli jsem na konec nezapomněla dát odkaz na další díly. Ale do očí mě spíš než ten praštilo tlačítko z facebooku. Proč? Jednoduše, protože je modré jako hnusně vyblitá obloha, jelikož za ním vlaje cancourek vybízející k registraci a jelikož se mi absolutně nehodí do černě laděného vzhledu. A hlavně proto, že jsem ho neměla povolené. Napadlo mě v tu chvíli, že asi obecně naskočilo zaškrtnutí možnosti mít tohle tlačítko pod články a že ji musím znovu odškrtnout. Hurá tedy zpátky do administrace a do nastavení.

Mé překvapení se však prohloubilo, když jsem místo možnosti odškrtnutí našla jen možnost vytunit to do světla nebo do tmava. Přičemž ne, že bych si všimla změny. Co to sakra má být?

Nastoupilo akční řešení. Adblock a zakázané zobrazování veškerých komponent facebooku. Problém ale je, že na blogu to zůstává, i když to nevidím, takže všichni můžou vesele táhnout s mými články na Prahu. Teda na Choceň. Teda na facebook.
Já to ale nechci.

Neměla jsem tuhle blbost povolenou, protože mi to nesedělo do designu. Ani na nogwarts, ani na kyllině. A nesedí dál. Vypadá to hrozně.
I tady na blogspotu je možnost veškeré sdílení vypnout, já ho tedy zaplé mám, některé formy, ale stejně jsou ty ikonky šedivé, a mám je proto, že moje povídky vyvěšuji kamkoli se dá. A je mi jedno, jestli si je někdo přečte, ostatně k tomu jsou určené.

Ale na blogu.cz mám mnohem víc věcí a nechtěla jsem, aby se tyto ukládaly do nějaké facebookovské databáze kdo ví jakých uživatelů. Proč by měly? Četla jsem někde, že se tam uloží, i když na to tlačítko člověk neklikne. Proč to šmírování? Ta služba je sociální síť, kterou využívá jen ten, kdo chce. Žádná povinná totalitní registrace, na kterou musíme všichni všude odkazovat, a s kterou je nezbytně nutné spolupracovat. A já tu síť používat nechci. Ani zprostředkovaně. Nijak.

Zkrátka - já tam tu pitomé tlačítko nechci. Vážně už to přeháníte. Vážně mě serete, páni admini. Vážně si trhněte mašlí. Vážně... se na to asi vykašlu. Ostatně o CSI se dá založit blogspot taky a na vlastní tvorbu už ho mám. Jen ta představa přemísťování stovek článků tomu zatím brání.

Bohužel, i kdybych vysypala celou škálu mně známých nadávek, nepovede to k ničemu. Co ale takové malé vysvětlení či upozornění? Nedostane se? Nedostane. Důležitější je vymyslet nějakou opičárnu s upozorněním na narozeniny oblíbených bloggerů. Oh, nesmím zapomenout překontrolovat, zda nemám vyplněn datum narození. Rozhodně nikomu, i kdyby zvrácenou náhodou, nechci zasypávat mailovou schránku. Ono totiž vždycky strašně potěší, když člověku někdo popřeje jenom proto, že ho nějaký program upozornil. Z toho je vidět skutečný zájem.

Ale vysvětlení bych brala. Nějaké logické, ne úřednické, jaké se poslední dobou dává. Každý úředník zvládne sesmolit odpověď, která vůbec neodpovídá na dotaz, a ještě udělat z tázajícího se blbce. Tahle praxe se tam bohužel používá taky. Ale ani to úřednické není. Chápala jsem dosud, i když jsem s tím nesouhlasila, komerci. Cpaní reklam všude možně, vyzvedávání k viditelnosti pouze navštěvované bloggery, nebo ty, z kterých Nova něco má, ale donucení všech a bez výjimky zveřejnit to démonické tlačítko, to teda fakt nechápu. Co z toho mají?

Radši se vrátím k veselejší problemtice vraždy, krádeže, znásilnění, mor, cholera, mravenci, co tu do sebe na zítřejší trestní právo soukám.

Článek na téma ...?


Žádné komentáře:

Okomentovat