11.9.13

Už šest!

Když mně bylo tolik, co blogu (původně na blog.cz, odkud jsem ho celý překopírovala jsem s původními daty, takže se vývoj týká mého působení právě tam) dnes, ten den jsem už byla třetí měsíc ve škole. Ale blog slaví teprve dnes. No, slaví, prostě projíždí šestý rok od svého rebootu, resuscitace, restartu, jak chcete. Zkrátka ode dne, kdy začal naplno nepřerušovaně fungovat.

Je tu článek z 11. září 2007. Mohla bych ho vymazat, ale schválně ho nechávám, i když je na nějakou dobu jediný a podobné výplody jsem už promazala dávno. Spoustu starých článků, především z let 2007 - 2009 tu už nenajdete, protože byly příliš krátké, informovaly o věcech, co už nejsou ani dohledatelné, byly to pitomosti, pro něž nemám rubriku, nebo naopak otevřeně mluvily o takových informacích o mně, které jsem tu nechtěla nechat viset a které už dávno nechci internetu sdělovat. Také jsem promazala některé obrázky a fotky, takže se počet článků v daných rubrikách snížil, zmizely některé povídky, které se přestěhovaly na blogspot a rozcestníky tady na ně jen odkazují a několik celých rubrik vypadlo rovnou. Například velmi obsáhlá rubrika s hláškami z CSI, když jsem se rozhodla, že hlášky budu psát rovnou k těm dílům, aby to bylo celé hezky pohromadě. A vážně se snažím mít tu už jen ty trochu lepší výplody. Mimochodem dneska taky slaví narozeniny jeden herec z TW, který se mi střídavě líbí a vůbec nelíbí. Ale zpátky k blogu.

Prořídl, jak jsem už říkala. Například číslo článků vzniklých k tomuto dni je 2146, což není moc a odpovídá to zhruba třiceti článkům za měsíc, což je přesně průměr, ke kterému jsem se chtěla dostat. Ne víc, než jeden článek denně. Někdy ani to ne, když není co psát nebo není nálada. Kolik mám povídek a všeho, to vám ale vůbec neřeknu, snad jen dle bloggeru (kde jsem momentálně změnila design na maximálně autorský, neboť i knížky, papír a pero v záhlaví je moje vlastní) jde říct, že jednotlivé kapitoly různých děl, jednotlivé krátké novely a jednotlivé úryvky tvoří dohromady 356 samostatných souborů, k čemuž nepřipočítávám úplně první povídku z Las Vegas a z Miami (ta už tady ani není, ale u sebe ji pořád mám) a nejdelší moje povídka, Turnaround to Blame, má 111 stránek v textovém editoru.



Ale nevím, jak na tom fanfikce budou. Mám pořád ráda různé seriály a i přes svůj už nepubertální věk fantazírování o tom, co se v nich mohlo stát. Momentálně mám ale rozepsaného jen Rudozlatého Zmijozela, což je jediná rozepsaná povídka s ambicí ji dopsat, jelikož mám spoustu poznámek k budoucímu ději, ale půjde to pomalu, a o jiných FF už nepřemýšlím. Ale nevylučuji. A pak mám velmi vážnou ambici ke stávajícím vybraným novelám připsat několik dalších a pokusit se z toho udělat regulérní knížku. Asi to nikde chtít nebudou, ale jeden si nikdy nemůže být jistý.

Jsou to docela zajímavá čísla a fakta, co? Ale taky je to šest let. Dlouhých šest let. A možná ještě dalších bude. Neplánuju s blogem skončit. Samozřejmě, že studium na vysoké mi dává hodně času vymýšlet, co sem psát a věnovat se jakýmkoli koníčkům, ale to nebude věčné, vlastně už jen dva roky, pokud z nějakého důvodu nebudu prodlužovat. Ale řekla bych, že i pak by byl nesmysl to zabalit. Blog mi totiž docela zvláštním způsobem ovlivnil spolu s dalšími faktory život.

Začala jsem se dívat na Kriminálku, objevila jsem blog jedné fanynky a rozhodla se, že i já budu mít blog o ní. A o to víc jsem se do ní zažrala. Když můj zájem začal časem opadat a nepomohla tomu ani jedna slovní internetová hra, kterou jsem určitou dobu hrála, přidala se k blogu další témata, protože se rozrostlo mé povědomí o internetu a mé počítačové znalosti, vlastně taky hlavně díky tomu, že jsem měla blog a tedy měla na internetu co dělat, ale Kriminálka ve mně pořád zůstala a já se pod jejím nezanedbatelným vlivem rozhodla pro práva. No a spolu s komunikací po ICQ mi ještě psaní článků na blog hodně pomohlo naučit se psát všemi deseti tak, že jsem po dvou letech propadání z tohoto předmětu byla nejlepší ve třídě.

Určitou změnu, kromě zlepšování mého psaní a tvoření (poslední dílo je neoddiskutovatelně lepší než první), přineslo kromě samotné existence blogu i šest let působení na blogu. Naučila jsem se dívat na film a na knihu i trochu kritičtějším okem, než jen líbilo/nelíbilo, ačkoli spíš dřív jsem to měla líbilo/viděla. Taky se snažím naučit pořád další kousky s grafikou, ale ta nejlepší rozhodně není. A přirozeně, jako říká každý, poznala jsem pár lidí, které bych jinak nepoznala. Ale hlavně - změnil se můj způsob prezentace na internetu a přístup k vlastním postojům. Dřív jsem komentovala ostatní články nekriticky, většinou souhlasně nebo radši vůbec a odpůrce jsem byla, jen pokud jsem nebyla sama. A to samé jsem dělala i mimo blog. Myslela jsem si své, ale navenek jsem to radši neprojevila.

Ale teď, čím dál víc klidně dost nepříjemně, řeknu, co si myslím doopravdy. A i to napíšu do komentářů. Myslím, že v určitých oblastech se moje komentáře stávají i trochu útočnými a pokud hrubě nesouhlasím a text není nejsilnější v kolenou, autorovi se většinou nelíbí, co mu píšu. A víte co? Před nějakou dobou, večer v posteli, jsem došla k tomu, že nějaké negativní vlastnosti má každý a musí mít každý. A tohle je asi jedna moje. Takže jestli se vám zdá, že na vás v komentářích u nějakého kontroverzního tématu útočím, no, asi útočím. Nevím totiž, jestli je úplně nejlepší, když člověk dokáže z voleje napsat slohy, nad kterými nezvažuje každé slovo a tak jeho text, i když s argumenty, není správně politicky korektní. Ale zase dřív by mi upadly ruce, než abych se snížila k internetové klasice "když už nevím coby, řeknu, že jsi čurák".

Shrnuto jednou větou, asi jsem se i díky blogu radikalizovala a naučila napsat svůj názor jak stojí a leží bez ohledu na to, že se to nemusí líbit. Ona spousta lidí kolem mě ví, že mám názory, s kterými nikdy souhlasit nebudou. Ale já je prostě mám. A umím v jejich prospěch říct proč. Tak, že musí uznat, že důvody k tomu tohle si myslet jsou v pořádku. Nebo jsem magor, ale to je jedno. Vlastně on právník by asi nebyl moc dobrý, kdyby pokaždé řekl něco jako 'no, ale je to jenom můj názor, i ty můžeš mít pravdu a já si prostě myslím něco jiného, tak se prosím prosím neuraž', k němu se ta ráznost hodí víc. Nesmíte mě prostě rozžhavit.

Tím jsme shrnuli dobu minulou a její vývoj. A na co můžete narazit v době budoucí?
Jak jsem psala, doufám, že na Rudozlatého Zmijozela. Teda ne na Salazara Zmijozela ve Flashově kombinéze, ale na pokračování té povídky. Také určitě články na téma týdne, pokud se mi bude líbit, nějaké fotky, přednášky z předmětu soudní lékařství (pro právníky), mám načteno i dost knížek, jejichž "recenze" tu ještě nejsou a pár filmů se stejným úmyslem. A pak? Kdo ví.

Vlastně, něco málo vím. Založila jsem "encyklopedickou stránku CSI", tedy blogspot, kam budu dávat pouze informace o postavách sebrané tak dobře, jak mi to jen půjde, informace o tom, že si jeden herec z jedné CSI zahrál ještě v jiné a podobně. Odsud je časem vymažu a odstraním tak jedno velké téma, protože tenhle blog je moc roztříštěný, ale hned to nebude. V žádném případě se mi nechce přesouvat všechny epizody. Je mi jedno, že to končí a dvě už skončily, to je fuk, jde o jiné důvody, proč to dělám. Nelíbí se mi současný blog a nemám k němu stoprocentní důvěru.


Ale ani neříkám, že to budou super stránky, kde najdete všechno. To je totiž jako s blogem o Harrym Potterovi. Čas od času tam přibude nějaký článek a někdy i docela dobrý "encyklopedický" článek o nějakém předmětu, zvířeti či čemkoli z jeho světa, fakt se při psaní snažím, ale jelikož ho máme dvě a postavy a vlastní recenze má psát moje spoluadminka, kterou k tomu dokopu tak třikrát ročně, aby se neřeklo, nejde to tak, jak jsem si představovala. Ale o tomhle blogu to není, ten má do šesti let daleko. Je vlastně v půlce. V... už???


Co víc bych mohla teď o tomhle říct, to už nevím. Shrnutí jak jsem se dostala od založení až sem, to jsem loni nebo předloni vypisovala a historie se nemění, takže je pořád stejné. A co bude v dnech příštích, to opravdu nevím. Vím jen, že pokud bude v mých silách zabránit rozplynutí blogu, tak bude. Neříkám, že stejně dlouho, jako tenhle server, ale nějakou dobu určitě.

Žádné komentáře:

Okomentovat