22.8.18

Karma

Sice jsem je před lety poslouchala a mám doma dokonce 3 CD. Což bylo výhodné hlavně v době, kdy jsem anglicky neuměla, zatímco chorvatština není tak rozdílná a číst chorvatský text z přebalu a zpívat si s nimi mi nedělalo problém. I když jsem ve většině případů měla jen matné tušení, o čem to zpívám. Amore mio, proklet bio, u srdcu mom je brodolom. Amore mio, nisi smio, mene prevariti s njom. I když té staré paní tehdy v Chorvatsku jsem jako dítě rozuměla celkem slušně. Ale o hudební skupině, které už se dneska každý asi akorát zasměje, to nebude. Bude to o jiné karmě. A téměř výbuchu.
No, skoro.
zdroj
To jsem totiž v sobotu plánovala, že si dám sprchu, pustím si něco na youtube a půjdu brzo spát. Protože dokud jsou horka, spát pořádně nemůžu. Buď spím na loftu, kde chcípám horkem u stropu, nebo spím na gauči, který není vhodný na spaní, takže sice můžu dýchat, ale ráno jsem rozlámaná. Zatím volím rozlámanost a těším se na ochlazení, které má prý přijít v pátek a chvíli vydržet. Zase budu moct hupsnout na normální matraci. Pokud se mi bude chtít tam lézt a mrnit se nahoře s prostěradlem. Mně se nikdy nechce. Nenávidím natahování prostěradla. Kdyby jen tak ta matrace neměla potah, který mi na dotek bez prostěradla vadí. Jenomže to tak nevyšlo. Dala jsem si totiž sprchu, vypnula ji a... začalo to.

S ohříváním vody plynem nemám zkušenosti. Plynovou karmu jsme měli jen v tom bytě, kde jsem půl roku bydlela na vysoké a pak vám tu psala, jak to dopadlo, když se všichni rozhodli odstěhovat, všichni se rozhodli mi to neříct včas a majitelka se rozhodla, že už byt nebude pronajímat studentům. Jenže tam byla moderní karma, kde ani nebylo vidět, že něco hoří, a nebyl cítit plyn. Tady je karma klasická, kde vidíte plamínek, musíte pořádně větrat, prakticky se to neovládá, zejména když s tím neumíte, a kde to vždycky sepne při zapnutí teplé vody a vypne při vypnutí. Teda pokud to funguje správně. Teď to totiž po vypnutí sprchy nevyplo a karma pořád naplno hořela a ohřívala. 

Nejdřív jsem si s tím nedělala starosti, myslela si, že vypne po chvilce, oblékla se a tak dál. Jenomže karma hučela pořád dál a začal být cítit plyn. Zkusila jsem tedy zapínat a vypínat teplou vodu, že to třeba konečně přeskočí, ale nic. Naopak místo teplé vody tekl vřící nahnědlý čůrek za doprovodu husté páry a rachotu. Jak na koncertu Rammsteinů. We're all living in Amerika, Amerika ist wunderbar. Karma do toho začala bouchat, syčet a praskat. Asi že její popík s Rammsteiny moc nekamarádí. A trubky ve zdi pod ní žhnuly přes zeď i obklady. Šel trošku stáhnout plamen, ale to nic neřešilo. Při zamáčknutí zážehu plamen chcípnul, ale jakmile jsem čudlík pustila, zase se rozhořel plnou silou. Sousedi mi řekli, že taky nikdy dřív plynovou karmu neměli a neví, co s tím. Že už ten plyn smrděl i na chodbě je nechalo chladnými a že ta karma je přímo za jejich zdí, takže by bouchli taky, taktéž. A že by to podle mě bouchlo určitě, protože bouchání a praskání nabralo na intenzitě a to napětí před výbuchem šlo krájet. Spolu s plynem. 

Nakonec jsem tedy všechno vzdala, vypnula přívod plynu do bytu, karma konečně chcípla, já otevřela okna a zkoušela volat majitelce. Která nebyla dostupná, bezva. A k tomu začalo z několika závitů karmy kapat s tím, že nejdřív nešlo hnout s uzávěrem vody. Naštěstí se mi jím pak povedlo po několika pokusech a několika centimetrech nakapané vody otočit, protože vypínat si i vodu v celém bytě jsem opravdu nechtěla. Zvlášť, když v kuchyni mám všechno elektrické včetně ohřevu, takže ta funguje normálně. Tedy aspoň neděle mohla proběhnout v klidu s tím, že jsem si teplou vodu napouštěla z kuchyně kýblem. Mimochodem, všimli jste si, že existují kouzelné usazeniny a písek? Protože já ten kýbl několikrát vydrbala a vypláchla, takže v něm žádné být neměly. Taky z toho samého kohoutku jako jsem ho napouštěla napouštím džbán na pití a v něm nikdy žádný bordel není. Ale jakmile napustím ten xkrát vycíděný kýbl, zase se na dně ukáže písek. Záhada. Ale neděle ušla.

Pokračování pak proběhlo v pondělí. Zprávou, že plynař přijde po šesté večer. No skvělé, tak jsem si řekla, že je blbé ho vítat s kuřecím stehnem v jedné a mastnou vidličkou v druhé ruce a odložila večeři,. A nikdo nešel. Nešel po šesté. Nešel ve čtvrt na sedm. Nešel v půl sedmé. Nešel ve třičtvrtě na sedm. Tak jsem si teda nandala tu vytouženou štědrou večeři na talíř. A přišel. 

Chvíli se v karmě vrtal, zatímco já doufala, že to rychle vyřeší. Důkladnou obhlídkou hlubin internetu jsem zjistila, že u tohoto typu zařízení se to děje a obvykle pomáhá vyčistit. Jenže tady zkonstatoval, že je v háji nějaká součástka, a řekl mi, že pokud ji objedná, bude tady asi ve čtvrtek. Ovšem pak si to navíc asi ještě rozmyslel, protože majitelce řekl, že bude potřeba vyměnit celou karmu. Nebo to jedna z nás blbě pochopila. V každém případě ještě pořád nevím jak to bude, čekám co a kdy se nakonec bude měnit a po večerech bojuju s písečným kouzelníkem, který mi tak rád infikuje kýbl. Ale tak co, na začátku měsíce jsem se stejně nechala ostříhat, takže mám vlasy sotva na ramena, a to se myje snadno. Mnohem víc mě otravují každodenní telefonáty ze tří čísel, které mi neustále vyzvání i když jsem si je zkoušela zablokovat v několika aplikacích. Proč to nechceš zablokovat, proč?! Ale přísahám, zavolají ještě jednou a buďto si z nich udělám prdel, nebo je tam pošlu. 

Tady letiště Kuřidla prý rodiče znají. Taky bych je chtěla umět mít tak na háku.

Aktualizace 23. 8.: Nová karma už je nainstalovaná, z čehož by byl zase příběh, ale šikovní!

3 komentáře:

  1. No tyjo, tak ale důležité je, že tě napadlo vypnout ten plyn. Já osobně nevím, co bych v takové situaci dělala. Doma máme moderní novou, ale babička měla ještě dva roky zpátky přesně tuhle starou s plamínkem, nepamatuju si, že by s ní byl někdy problém, ale stejně jsem se vždycky bála, když jsem se sprchovala a ono to tak bouchalo a žilo vlastním životem... :-D Klid sousedů celkem obdivuju, u nás posledně stačilo, aby se sousedka zmínila, že cítí na chodbě plyn, a náš taťka obešel všechny plynoměry a ujistil se, že se jí to fakt jen zdá, protože vyletět do vzduchu vážně nechceme. No, každý to má asi jinak. Důležité je, že ty se s novou už bát nemusíš. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Ještě je jiná možnost - strávit noc s milencem oddychujícím u tvého ouška!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatímco můj byt v dáli mizí v ohnivém záblesku, co :D

      Vymazat