7.8.18

Hodně věcí chybí!

Ó jé. Prý že co na blog.cz chybí. Tam toho chybí. Třeba hned aby to fungovalo, místo věčných prohlášeních, že se prý pracuje na tom, aby to fungovalo. Jaksi jsem tam takových za téměř jedenáct let viděla hodně a hlavně v těch posledních čtyř, třech letech je to jako exkluzivní novinky o yettim. Z kterých se vyklube je ti zima? Ye, ty vole. Je teda možné, že něco z toho už se opravilo, jenže když to nefungovalo měsíce a roky, když blogeři volali po nápravě měsíce a rok, a teď se nějakej detail napraví po měsících a letech, přijde mi to spíš patetický a jako milostivej kák z výše. Patetičtější už jsou jen komentáře, že máme být vděční. Za ten kák z výše. Bohužel, od blogerů samotných.

Tak co jsou některý věci, který tam chybí nebo mi aspoň chyběly natolik, že jsem před rokem využila lepší hosting (tenhle) a za celý rok mě nic nepřesvědčilo k návratu? Který bych chtěla, kdybych snad měla v úmyslu tam sem tam zase zveřejnit článek, přestože blogspot je ve srovnání s blogem asi jako Grand Canyon Eagle Point v porovnání s Mářským vrchem? Tedy jakési šutry vidíte z obou, ale fakt, že na Mářskej vrch za chvilku doběhnu pěšky a na Grand Canyon potřebuju vízum, jaksi nezastíní, že ty jedny šutry jsou o mrňousek větší? Nuže, co mi tu chybí?

Tak třeba abych se mohla přihlásit do administrace z tabletu. Nevím, jak je na tom verze pro mobil, protože ten už dlouho nepoužívám, ale skoro už dva roky se nemůžu přihlásit z tabletu. Který mám skoro už dva roky. Takže to vlastně nešlo nikdy. Odzkoušeno teď, fakt to nejde. Což bylo protivný hlavně v době, kdy jsem ještě do loňska působila jen tam, byla nějakou dobu bez počítače a chtěla třeba i jen opravit blbý i v článku.

S tím pak souvisí, že mi chybí, aby to blbý i šlo vůbec opravit. Protože já si ho sice kolikrát opravím v administraci, ale blogu je to i dva dny úplně putna, než se obtěžuje tu opravu zaregistrovat a ukázat. A nejde jen o chyby, chci třeba přidat zdroj, vypadlý odstavec, upravit článek, ale ten se pro veřejnost aktualizuje až když už ho nikdo nečte. Bomba.

Pak tam taky mám drobný problémeček s rubrikami. Můžu je snadno seřadit podle abecedy, velikosti, obsahu, souvislosti nebo třeba výsledků regionálního přeboru famfrpálu, ale to už je jedno i administraci. Protože jakmile uložím, v lepším případě až když odejdu z administrace, zase se rozhází do libovolného pořadí. Mimochodem, tohle už se děje minimálně šest let. Ve všech prohlížečích. Nezajímalo to Standu, tedy "Tým Blog.cz", jak se podepisoval, když se uráčil v jednom z deseti případů odpovědět na dotaz, nezajímá to ani jiné. To, že do volitelného boxu si můžu pěkně navolit spoustu vychytávek, pokud ovšem budou ty vychytávky jenom dvě, protože víc se mi jich neuloží, už ani nepočítám. Ostatně mi to nevadí, protože jsem si od viditelných rubrik a těch vychytávek pomohla rozcestníky.

Potom je tu taky ten veselý věčný problém s obrázky. Plno lidem jich nejde nahrát víc najednou. Mně to sem tam taky blblo, ale jelikož naposled jsem hromadně nahrávala fotky z Paříže a to bylo loni, nevím, jestli s tím někdo nehnul. Jsem si ale jistá, že rozhodně nejdou hromadně vkládat do článků, když takovou funkci zavrhoval už Standa, což je jednoduše voser. Chápu, že to tu asi nemá sloužit jako galerie, ale stačí jenom sedm, deset fotek pro článek a člověk už toho má plný zuby. Vkládat je jednotlivě přes vložit, upravit, proklikat se složkami, vybrat obrázek, vložit. A pak dodatečně upravit, protože jak jinak, v editoru vkládání obrázku funguje jen úprava velikosti a rámečku (chci-li ho ovšem v jiné barvě než černé nebo průhledný, musím se patlat v html). Pokud chci odsazení, tak to nemůžeme sloužit, to si tam pište třeba milion pixelů, blogu to bude jedno. Proto jsem nakonec začala používat rámeček, protože chvíli mi odsazení fungovalo a pak přestalo. No a pokud zjistíte až dodatečně, že ten obrázek chcete upravit, už ani nefunguje, že na něj kliknete a on se označí. Musíte za něj zatáhnout, aby se ráčil označit. Pfff. Tady tohle všechno fachá.

Jo a přestože obrázek můžete alespoň normálně umístit skrz vkládání, takový video se neobtěžuje ani s tím. Přestože ho ve formuláři jasně určíte na střed, přilípne se doleva. Videa jsou zkrátka levičácký asi.

Taky se mi stává, že když u nějakého článku rychle přibude více komentářů, neuráčí se je v administraci okamžitě aktualizovat a nejnovější komentáře třeba vidím, jen když si nesmyslně rozkliknu smazané komentáře, nebo je nevidím vůbec. Vtipné. Pokud teda komentující komentář vloží, místo aby mu vyskočila ta nenáviděná červená tabulka, že součet je nesprávný (součet čeho? Těch bodů ve famfrpálu?), nebo že vypršel čas, protože si dovolil stránku neaktualizovat celou půlminutu.

A mám vůbec psát o těch častých výpadcích, kdy dám uložit článek a on se nejen neuloží, ale navíc ještě blog vypadne nebo se aspoň odhlásí? Kdy místo nejnovějších článků vidíte nic nenalezeno? Kdy statistiky ukazujou nulu, i když to nula bejt nemá? Když se místo hlavní stránky i blogů ukazuje bílá obrazovka? Hele třeba tady na blogspotu, jo, se článek uloží, aniž by bylo nutné aktualizovat stránku, takže i když je nějaký výpadek a stránka nereaguje, tak se vám kurňa neztratí. Ještě k tomu formou červeného rámečku nad editorem rovnou vidíte, že je problém, že se vám to neukládá, takže si to máte zkopírovat jinam, Tam ale zmáčknete čudlik a je to jak kdybyste hráli automaty. Co z toho vypadne?

Když už jsme i u těch žebříčků, taky mě sejří, že boty a spammeři tam mají volnou ruku. To je milion ruských reklam a virů v žebříčcích, třicet komentářů na viagru pod jedním a tím samým článkem denně po dlouhé měsíce (fakt netušim, proč si tehdy ruský spam usmyslel, že viagru potřebují zrovna dinosauři z Jurského parku) a další otravné automaty, kvůli kterým se člověku ani nechce nějaké zajímavé blogy vyhledávat.

No a taková komunita... o té se mi nechce po sto devadesáté třetí ani psát. Prostě to tam chcíplo. Na titulce skoro pořád ty samí lidi a málokdy někdo zaujme. Blogy dne byly vždycky náhoda, sem tam se něco najde, ale články dne už nezajímaj nikoho. Často třeba z nudy otevřu i ten, o kterém vím, že mě fakt jeho téma nebere, a vidím, že nemálo z nich si za nějakých dva až deset dní na titulce (protože kdo by to obměňoval nějak logicky, žejo, když titulka se obměňuje zcela náhodně) nevysloužilo víc než dva komentáře. Pokud vůbec. A není divu. Standa byl sice taky často pěknej chuj, hlavně při komunikaci s někým živým, ale aspoň se v nejlepších letech blogu snažil marketingově táhnout, takže vybíral kontroverzní, zajímavý nebo aktuální věci, ideálně společenská témata, u kterých se dalo debatovat až se zhádat. Nebo alespoň ty kvalitně psané, i když už to bylo jen lehké vyprávění. A trochu prověřené. Nehlásil jako super blog dne blog se dvěma články, z nichž jeden je pětivětné představení autora. No fakt, kdo chce číst unylej článek, na jehož konci lze tak akorát poznamenat "hm"? Což na druhou stranu přiznávám, není úplně vina administrátorů. Pár kvalitních blogerů tam zůstalo a ráda k nim chodím, ale loni a letos nastal tak masivní odliv z téhle služby, že se není čemu divit. Ovšem... ten odliv způsobili provozovatelé, to jo.

Jo a víte, co mi tam chybí úplně nejvíc? Alespoň zdánlivá nezávislost blogu! Už jsou to roky, zase, je to let dokonce šest, co se měnila titulka, ale máchat nám neustále rypáky v novácké žumpě prostřednictvím tn.cz a krásná na titulce, no, ještě že jsem si už před roky, je to let dokonce skoro šest, našla takovou verzi adblocku, která mi skryje vybrané prvky stránky a dokážu je jednoduše blokovat. Páč to aby se pak člověk styděl otevřít to na veřejnosti. Fakt, když to začalo, tak jsem se styděla otevřít hlavní stranu v posluchárně. Jako blogspot je google, jasně, ještě horší šmírák, ale nikde takhle nemožně nepodsouvá další svoje služby.

No a reklamy? To je hnus, to víme. Zejména ty, který se snaží tvářit, jako že jsou vlastně odkazy na články ještě patřící do rubriky, nebo který vůbec svým vzhledem matou a dělají, že na ně odkazuje sám autor. Jděte se s nima vycpat. Nebo pamatuje někdo na tu hrůzu overlay reklam či rámečků, na které stačilo najet myší a spustil se zvuk? A jestli chce někdo zase fňukat, že je to zadarmo, takže musí být, tak už jsou to opět roky, tedy to bylo ještě v době, kdy jsem neměla ani vlastní normální příjem, co jsem ne jediná prohlašovala, že bych si klidně za blog platila nějakou roční částku a měla ho bez reklam (teď už ne, blogspot mám bez reklam i tak). Jenomže to se vyrojily davy, který nepochopily, že navrhujeme možnost premium účtu bez reklam, tedy nepochopily, že možnost neznamená povinnost (přestože u voleb to pochopila víc než půlka republiky), a začliybrečet, že oni by ani tu stovku ročně neměli a že nepřipadá v úvahu, aby nemohli blogovat bez peněz. To chce poposednout. Vztyk.

Článek na téma Co na Blog.cz chybí?


Žádné komentáře:

Okomentovat