Originální název: Poslední výkřik
Země: ČR
Rok: 2012
Tenhle český horor jsem se pokusila popsat už před pěti lety, ale nedokázala jsem se přenést přes prvních patnáct minut a shrnula to, že kdyby z toho udělali Poslední výstřik, je to smysluplnější. Teď jsem ho viděla celý a... nečekejte recenzi. Na tohle se nedá napsat recenze, tohle se dá jenom vylejt do záchoda. Stejně jako v případě Sousedů se ponořte do mých reakcích scénu po scéně. Do zoufalosti a záchvatů šílenství, které přináší toto... dílo vyhrabané ze dna Mariánského příkopu filmové tvorby. Leželo tam někde hluboko pod záběry z omylem zapnuté kamery a nemám nejmenší tušení, jak tohle někdo příčetnej mohl pustit od kin
Země: ČR
Rok: 2012
Tenhle český horor jsem se pokusila popsat už před pěti lety, ale nedokázala jsem se přenést přes prvních patnáct minut a shrnula to, že kdyby z toho udělali Poslední výstřik, je to smysluplnější. Teď jsem ho viděla celý a... nečekejte recenzi. Na tohle se nedá napsat recenze, tohle se dá jenom vylejt do záchoda. Stejně jako v případě Sousedů se ponořte do mých reakcích scénu po scéně. Do zoufalosti a záchvatů šílenství, které přináší toto... dílo vyhrabané ze dna Mariánského příkopu filmové tvorby. Leželo tam někde hluboko pod záběry z omylem zapnuté kamery a nemám nejmenší tušení, jak tohle někdo příčetnej mohl pustit od kin
To byli ještě hodně mírní! |
Na propagačních materiálech se uprostřed prsí Iveta Bartošová. Tehdy ještě živá. Snad jako by měla být hlavní postavou. A film se taky do děje vrhá rovnou s ní. Tedy co se týče obrazu, protože ji někdo předaboval. Vše začíná tak, že jí neodbytně zvoní telefon, ale nikdo se v něm neozývá. Když zazvoní i zvonek u dveří a venku nikdo není, je jí to podezřelé. A když zase telefon, obrátí se na policii, jejichž asi médium zjistí, že jí na pevnou na adrese, kterou nesdělila, někdo volá z jejího mobilu, jehož číslo neprozradila. Tudíž Bartošové, tedy Perlové, dojde, že se jí někdo vloupal do domu... a už se objeví on. Vrah! Který ji napřed chvíli vtipně honí po domě, zatímco ona se kácí na ultravysokých podpatcích (a jak s promilí v žíle - což možná měla), pak ji z fyzikálně nemožného úhlu bodne krutým hudebním doprovodem, když čepelí se to nepovedlo, a pak dodělá. Hlavní postava navzdory plakátům to tedy asi není, avšak velmi dramatické! A bohužel nejméně ujeté. Po takovém úvodu totiž začíná věčné čekání, kdy už spustí porno, protože tohle nemůže být nic jiného, než extrémně nenadaní pornoherci snažící se nakecat jakoukoli zápletku do erotického filmu.
Další scéna skočí ke Karin, asi tak třicetileté ženě sledující na noťasu Vřískot. Oh, tak meta, autor si určitě ukákl nadšením ze své geniality, když zrovna Vřískot vykrádají (způsobem "zloděj hodí cihlu do výlohy, ta se odrazí a flákne ho do hlavy"). Načež někdo zvoní. Možná taky zloděj. Nebo jen Erik. Další typické jméno pro české maloměsto (Petrovic máme víc a které to jsou, neřekli). Následující rozhovor je pak ukázka opravdového umu. Natáhlej jak guma spodků Růžičkové, ale vlastně jen o tom, že se Erik včera vrátil z Anglie, kam odjel bez rozloučení, a přišel škemrat. Ona pronáší repliky dramaticky jak Shakespeara, on jako kdyby ve třinácti zval první holku na rande, snažil se bojovat s erekcí a přitom to ještě četl z taháku, a oba naprosto retardovaně. Přičemž i tady je znát dabing a blbej postsynchron, horší než... v tom pornu. Německým z osmdesátek. Na které asi během psaní koukal scenárista, protože... Bylo to tak. Byla to šance. Byla to chyba. Víš, jak to bylo. Byl tu Bill? Tak byl nebo nebyl? Takže zatímco Karin s Erikem vyrazí důkladně řešit sloveso být, z okna je šmíruje jakýsi čtyřicátník, na něhož vyskočí cosplay Davida Bowieho z Labyrintu, nebo co je to za příšeru s chcíplou slepicí na hlavě. Nejspíš s nimi všemi bydlí, nejspíš se snaží napodobit Karinina Shakespeara, ale zní spíš jako ospalej robot.
A poté, co se venku ještě Erik snaží Karin dále vlísit v ukrutném stylu třináctiletého vyděšeného panice, načež věnuje kameře maniakální pohled třiatřicetiletého pomstychtivého panice, scéna se stále stejně strašně nesedícími postsynchronem i kulisami skočí do dalšího dne a typicky náhodné Masarykovy školy, která se používá v každém českém B-O televizním výtvoru a nikdy není úplně jasné, co je zač. Tady to vypadá na základku, do které chodí Karin a tři další zarostlí pětatřicátníci. Možná proto zní všichni retardovaně, oni prostě jsou. Možná je v Petrovicích nějaký ústav?
Nepoznáme to ani podle toho, co se učí. Protože se neučí. Do třídy vejde zástupce ředitelky Perlové profesor Spanilý, který vůbec není spanilý, oznámí, že jak už asi všichni ví, Perlovou zabilii... a že proto mají týden volno. Co?! To tam nemá kdo další učit nebo jak? A Karin si zavolá do ředitelny, kde už čeká policie. Detektiv... Singer? Sinclaire? Zinker? A jeho kolega, náctiletý pískáček v nepadnoucím kvádru, kterého nejspíš popadl někde před mekáčem o velké přestávce. Vypadá rozhodně víc jako školák než tři všichni čtyři školáci z předchozí scény dohromady. Zinger k tomu ještě prozradí, že vyšetřoval vraždu Karininých rodičů, dosud neobjasněnou, a ta je podobná vraždě Perlové. Takže v ohrožení může být i Karin. Chodila s jeho synovcem. Takže... právě obvinil svého synovce, nebo scenárista neví, jak poskládat odstavec. Však podle pískáčka je svět malej. Je. Na tenhle skvost až moc.
Karin jim ovšem moc nepomůže. Žádné spojení mezi vraždami ji nenapadá, nemá, co říct. Snad jen, že děda, u něhož teď bydlí, se má fajn a odjel na chatu. Eh... jako ten čtyřicetiletej šmírák z jejího domu? To byl její děda?! V kolika měl jejího rodiče, v osmi?! Zkrátka ale nikdo neví, kdo vraždí, zda je to furt ten samý, jen zatím všichni mluví a tváří se, jako že vraždí oni. Buď že vraždí, nebo že už už spustí kalhoty a začnou konečně akci. Jinej důvod pro tolik úchylných pohledů od každé postavy nechápu. Tedy jo, snaha autorů o napětí a nejistotu, ale tak blbá, že... já vím, že se opakuju, ale že by tahle scéna prošla i jako skeč "výslech v ředitelně teen XXX".
Každopádně zástupce je teď ředitel, takže mohl mít důvod vraždit Perlovou, žáci mají volno, takže mohli mít důvod vraždit Perlovou, policie divně čučí, jako by měla důvod vraždit Perlovou, a Karin všichni slizce slibují pomoc, takže mohli mít důvod vraždit její rodiče. Aspoň podle podezřelého tónu ještě umocněného hluchým zvukařem. Načež Karin skončí s Erikem, Alanem a Luckou, již někdo omylem pojmenoval normálně, v kavárně, kde se chvíli tahle banda téměř ve středním věku pokouší hrát puberťáky s téměř středním IQ, vše proloženo záběrem na toho kdysi slavnýho Stávku dýdžejů ze Superstar, kterej ani tu jedinou repliku nezvládnul pronést přirozeně a do filmu ho obsadili asi náhodou, když zabloudil cestou z hlaváku. Schválně, kolik na to padlo záběrů? Vzhledem k celkové kvalitě tipuju jeden a pak to rozstříhali.
Tím byl završen druhý den. Nastává večer, Karin smutní nad fotkou mrtvých rodičů ze čtyřicátých let, zatímco její spolubydlící cosplayBowie se rozhodl zvýšit úroveň úchylných pohledů. To asi, aby se zvýšilo i napětí. Ale jediné, co kdy zvyšoval, bývala před lety vlhkost kalhotek nejcvoklejších scene puberťaček. Kdo ten člověk vůbec je? To nikdy nikdo neřekne, ale projde za cokoli od schizofrenika na čekané po démona s levnou parukou, takže spíš nic. Marný pokus. Druhý pokus o vyšší napětí pak spáchá záhadný volající, který Karin varuje před Sinclairem, a náhlá nečekaná návštěva za netrefeného zvukového doprovodu... detektiv Zinker sám! Vecpe se s psychopatickým úšklebkem do kuchyně, lísá se ke Karin (zjevně to maj s Erikem v rodině), pár detailních záběrů s blbě nastavenou čočkou... takže teď začne to porno? Strašidelně pije vodu... ani slovo o tom, co chce, jen se pořád tiskne blíž... jasně, porno! Ale ne. Jen další pokus navodit pocit, že tohle je vrah, a to tak očividný, že už to rovnou mohli zastavit a spustit SMS anketu. Je to tak pitomý, že následující scéna, kdy vrah vyskočí ze skříně, chvíli lítá po baráku a nakonec místo něj vyskočí zase Zinklér, nikoho nepřekvapí. Je to vrah? No tak už je zabij, ať se nám všem uleví!
Bohužel nezabije, ale jeho šéfka Morávková, která v tuhle chvíli zní jako jediná osoba s IQ nad 70 a asi na ni vypadla nezaplacená pokuta s úroky, tak vzala roli, na něj vyjede s tím, co říkám od začátku - co tam jako dělá? To protočení očí, paní Morávková, chápu. To shrnulo film perfektně. Cinkler ale asi zrovna ne, protože se ke Karin začne lísat znova a proč že mu neřekla o tom záhadném varovném telefonátu. Protože tě režírujou jak starýho ouchyla a místo drobných náznaků používaj beranidlo! Aspoň ale zjistili, že vrah volá z kradeného mobilu, takže ani zázračná média u místní policie ho nedohledají. A že Karin bude spát u kamarádky Lucky, tudíž cosplayBowie zůstal doma sám, chlastá (to příjemně zakryje nedostatek hereckého talentu) a, což při té superdlouhé potácivé procházce domem se zlověstnou hudbou vůbec, ale vůbec nikdo nečekal, je promptně zavražděn. Teda oceňuju, jak vrah při bodání podle pozice kamery neustále dělal dřepy, velmi zdraví prospěšné.
Co ale není zdraví prospěšné je v tomhle filmu pokračovat. Hrozí totiž akutní mrtvice, kterou si mozek přivodí raději sám. Proto zde článek utnu a zbytek filmu obsáhne druhá část. Dozvíme se v ní, kdo je vrah? Kdo byl cosplayBowie, proč bydlel s Karin a proč nosil na hlavě chcíplýho ptáka? Jak se jmenuje vlastně detektiv Sinclaire? Zda tam byl Bill? Kdy konečně odloží svršky? Vy, kdo máte dost kuráže, hledejte odpovědi v dalším článku. Já jdu zatím bušit hlavou do zdi.
Žádné komentáře:
Okomentovat