12.6.21

Klub mrtvých dam

Ani nevíte, jak je pro mě čím dál těžší se dokopat k nějakému článku. Ne o Harrym Potterovi nebo Písni ledu a ohně, na těch blozích pořád něco přibývá, ale něčemu tady. Většinou se mi prostě nechce nic vymýšlet, na ni koukat, cokoli si poznamenávat a potom stavět do vět. I když se mi sem tam něco zajímavého zdá nebo k něčemu zajímavému přijdu. Ve středu jsem třeba přišla k očkování proti COVID. Nejdřív klídek a pohoda, pak začaly vlny krátké bodavé bolesti, a odpoledne a další den už jsem s tou rukou moc nepohnula. Přešlo to odpoledne třetí den, i když ještě dnes, když místo vpichu stisknu, trochu to bolí. Ale to je vedlejší.

Donutila jsem se alespoň dokončit obrázky ke klubu mrtvých dam, třem jeho mým nejoblíbenějším "představitelkám". Kdo nezná Píseň ledu a ohně, nic mu to neřekne, ale nevadí. Je pojem, jenž se jako označení tohoto "problému" objevil poprvé v tomto fandomu. Totiž že se často stává, že matky a jiné zásadní ženské příbuzné hlavních postav jsou z příběhu vyškrtnuty jako prostě mrtvé bez jakékoli další charakteristiky, zatímco mnohé mužské postavy bez jakéhokoli vlivu jsou popsané mnohem detailněji. S čímž má právě třeba Martin velký problém. O dávno mrtvých princích bez dopadu na budoucnost nebo politiku popsal dlouhé odstavce a celou širokou rodinu, o matkách nejdůležitějších postav, vládkyních, jež ovlivnily současný příběh dost zásadně, kolikrát ne víc než jednu větu. Což je nefér. Když můžeš detailně popsat zbytečnou aféru sera Lucamora Stronga, zbytečné postavy v pouhém doprovodném materiálu, jež nikam nevedla, můžeš taky říct, jak se jmenovala vládkyně Dorne, jež připravila jeho hlavní hráče k zásadnímu propletení hlavního materiálu.



Pro ty, komu to vůbec nic neříká, jsou to knižní ilustrace sídla Targaryenů, Lannisterů a Martellů z Dorne, znaky jejich rodů.

1 komentář: