27.10.10

Věštecké sny?

Nastal další důvod, proč bych se možná měla začít víc zajímat sama sebe. Předpovídám budoucnost? Zatím to tak vypadá.
Že jsem ve svých bláznivých povídkách občas použila prvek, který nedlouho poté převzali i filmaři do seriálu, se dá považovat za náhodu, ale nějak se mi poslední dobou stává, že se mi daří doopravdy předpovědět, co se stane.

Pamatuji si na jednu příhodu ze začátku čtvrťáku.
Seděla jsem tehdy ve snu na hodině angličtiny, do třídy vešla naše lektora Erica a s sebou vedla nového kolegu, taktéž z Ameriky. V tom snu, nebudu to zakrývat, to byl Grissom, souviselo to s tím, že já si čmárala po učebnicích epizody a jména z CSI a on si toho samozřejmě všiml.

JENŽE-

Druhý den jsem v realitě přišla do třídy, sedla si na své místo, bez jakéhokoli náznaku neobyčejných událostí. Chvíli před zvoněním se, jako obvykle, přihnal Marek, náš třetí kluk ze tří, co jsme ve třídě měli, a prohlásil: Viděli jste už toho novýho na anglinu? Takovej starej, fousatej, šedivej dědek.
Bumho... akorát byl napůl Kanaďan a napůl Němec. Ale jinak? Dopředu jsem o tom opravdu netušila, protože naši třídu učit neměl, takže jsme o jeho příchodu zpraveni nebyli. A mně se zdálo o tom, že přijde.

V hodinách jsem pak často a správně dokázala uhodnout, či spíš určit, kdo bude zkoušený, nebo koho učitel vyvolá. Například při němčině jsem jasně před každou hodinou, maximálně chvilku před samotným zkoušením, určila, kdo půjde dneska. A při každém předmětu jsem jasně věděla, kdy půjdu já. Tím ale zatím nějaké hlubší předpovídání budoucnosti končilo. Hodilo se to čistě jen mně, protože když byla položena otázka, nejčastěji v účetnictví, vždycky jsem si dokázala říct, kdo bude vyvolán, takže jsem věděla zda dávat či nedávat pozor.

JENŽE-

Nedávno, asi tak před třemi, možná čtyřmi týdny, se mi zdál sen o koleji. Máme buňku a v ní jeden třílůžkový pokoj (v něm jsem já) a dvoulůžkový (v něm je má kolegyně z oboru). Ona byla v pokoji sama a já měla v pokoji jednu spolubydlící, takže přebývaly dvě postele. A mně se zdálo, že do našeho pokoje přibyla ještě jedna slečna. Hned další pondělí večer se, sice do sousedního k mé kolegyni, ale přesto, přistěhovala nová spolubydlící. A také jsme o ní nevěděli, že má přijít, protože správa kolejí se tohle oznamovat neobtěžuje. Prostě tu najednou byla, několik málo dní poté, co se mi o ní zdálo.

A vrchol toho - sen z minulého týdne. Minulé úterý jsme byli v hospodě s pár lidmi z oboru, abychom se trochu poznali. Přišli jsme na kolej v jednu ráno a já spala dost dlouho. Taky jsem mohla, ve středu ráno jsem hodinu neměla. V tom snu mě ale pomalu k poledni budil nějaký kluk, a když jsem vstala, zjistila jsem, že on a ty dvě slečny z vedlejšího pokoje v buňce balí věci mé spolubydlící s tím, že se stěhuje. Opravdu byli všichni hrozně nadšeni, protože jsme si s ní moc do oka nepadli. Spíš naopak. 

Ráno jsem se probudila a trošku mě zamrzelo, že tam stále je. Opravdu mám radši soukromí, než nesympatickou spolubydlící. Zvláště tuhle. Včera večer jsem ale jako vždy přišla z přednášky a BUMHO...
Pokoj byl uklizený a všechny její věci pryč. Spolubydlící se odstěhovala. A nikdy mě předtím neupozornila, že by měla odejít, protože jsem se s ní až na pozdrav nebavila. Ještě ráno tam byla, všechno jako obvykle roztahané po celém pokoji a žádný náznak změny, ale večer, několik málo dní po snu, kdy se stěhuje, se odstěhovala.

Umíte to někdo vysvětlit? Protože já ne. A věřte mi, nedělám si srandu, tu němčinu a zkoušení může potvrdit má bývalá třída a ty poslední dva sny zase kolegyně. O konci světa se mi párkrát také zdálo. Většinou byl způsoben lidmi nebo něčím příbuzným, takže...budeme věřit na rok 2012? Já ne. Zdálo se mi to jinak, než říkají novináři.


Žádné komentáře:

Okomentovat