7.10.12

Psychologie gamblerství

Přesně jak jsem slíbila, je tady hned po blokové výuce i psychologie gamblerství. Z toho důvodu, že je bloková, jde jen o jeden soubor se sedmi stránkami, ačkoli jsme ve třídě seděli několik hodin. Spoustu věcí už jsem ale měla možnost poznat v sociální psychologii a něco málo i ve forenzní, proto jsem nezapsala úplně všechno a to, co se tu dočtete, i bez znalosti zmíněných přednášek bude zajisté spíš prakticky užitečné než nějaké učivo ke šrocení.

Nejdřív jsem krátce shrnula, co bylo řečeno obecně k závislostem, a potom jsem sepsala poznámky ke gamblerství, ačkoli to, co se k němu vztahuje, se ve většině případů vztahuje i k ostatním druhům závislostí.

Najdete i pár překvapivých údajů, hlavně o výskytu heren u nás nebo o sebevraždách či plzeňském prazdroji.

Nerada bych ale, aby někdo bral nějaké výňatky z přednášky jako dogma. Právě proto by bylo nejvhodnější mít k tomu už nějakou malou psychologii za sebou a umět si dát vše, co zde píšu, do souvislostí. Ono ostatně kdo má v příbuzenstvu gamblera, tak i když ho dlouho neviděl a skoro nic o něm neví (jako já), nebude to tak moc neznámá látka.

Celá přednáška ke stažení zde:

Žádné komentáře:

Okomentovat