30.5.20

Kreslené záložky 2

Tentokrát jsem se při vyrábění záložek nesnažila o žádné umění ani propracovanější obrázky, ale jenom si tak čmárat a hrát si. Zvykla jsem si totiž pouštět videa/podcasty a u toho bez velkého myšlení tvořit. Což má jednak za následek, že pro mě jsou některé výtvory tím pádem pevně spojené s úplně nesouvisející kauzou (druhá například s Kuřimskou kauzou, protože jsem u ní poslouchala rozbor), a jednak, že to doslova jsou jen rychlé nápady, jak si označit stránku, aniž bych musela použít jakejkoli kus papíru. A nebo kecám, vymyslela jsem si totiž velkej projekt ručně malované mapy Essosu a jsem líná s tím doopravdy začít.

Tuhle záložku jsem chtěla připravit už dlouho a trochu mě mrzí, že foťák, ať dělám co dělám, zachycuje balonek tak zrnitě vybarvený. Naživo je totiž barva rozhodně plynulejší a jednolitější. Původně to také mělo být bez toho ohraničení, jenže to jsem se dole v trávě pokusila o berušku a nečekaně se mi na ní úplně rozpily tečky. Tak jsem z berušky zkusila udělat králičí ocásek a králíka, jenže ani ten mi nevyšel. Tak mi nezbylo, než to prostě celé začernit. A kupodivu se mi to vlastně dost líbí. Když něco nejde vygumovat, musíte si prostě pomoct jinak. Pastelky a černé inkoustové pero.



Druhá, alias záložka Kuřim, bylo čistě jenom hraní si s tvary a gelovkami, takže jen sedět, poslouchat a velmi dlouho dělat tečky a čárky. I když nebylo nejsnazší dosáhnout jednolitého vzoru, to jsem musela vystříhat vzor z lepicích papírků, obkreslit, vytečkovat okraj, vygumovat, vytečkovat okraj znova, protože guma smazala i třpytky z gelovky, a pak teprve vyplnit zbytek papíru. A přitom taková blbost, co?



A poslední záložka byla vyloženě jen blbnutí s temperama. Vezmi štětec a mlať jím do papíru. Kupodivu to ale může nečekaně vytvořit i takový téměř květinový vzor. Tady mi navíc stejně šlo o pokus vyřezat text, a jelikož nemám takový ten "umělecký skalpel", musela mi stačit žiletka. Prsty to přežily, první papír, kde jsem místo tempery zkusila barevný inkoust, nikoli. I proto je ten text celkem humpolácký, ale proč ne. 


2 komentáře:

  1. Máš šikovné prstíky, stvořila jsi hezkou záložku. Já se většinou říznu do ruky, když se o něco podobného pokouším...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele já se divím, že se to nestalo. Protože tuhle jsem jenom měnila žiletku v seřezávači hrubé kůže na paty, což bylo doslova jenom vytáhnout žiletku z krabičky a zasunout ji, a po vteřině jsem najednou měla rozřízlej palec :D

      Vymazat