8.1.22

Doručovací drama

Je po Vánocích, tudíž jsem si naobjednala spoustu věcí. Tedy ne, že bych si nic nedala k Vánocům, ale jednak jsou výprodeje a jednak často lidi vysolí raději nějakou bankovku, než shánět, co by se vám mohlo líbit, a tak můžu utrácet. Ideálně z pohodlí domova, všechno si naposílat do balíkoven a zásilkoven, kolem kterých chodím do kanceláře, prostě klídek. Tedy zdánlivě. Protože panejo, to bylo dobrodrůžo!

Už v říjnu jsem si objednala dvě CSI knihy. V USA, u nás nejsou dostupné. Jenže kolem přibližně té samé doby v EU zavedli konec bezcelního doručování levného zboží ze zemí mimo EU, takže jsem pro každou musela vyplňovat prohlášení, nechávat doměřovat DPH a další radosti. A protože poprvé, byla jsem dost hloupá, abych zplnomocnila Českou poštu, která si jen za to, že mi pošle k vyplnění formulář, účtuje stovku. Za každý. Eee, jasně, když vám budu v práci připravovat formulář, taky vás zkásnu, ale to jsem si to mohla rovnou vyřídit sama. Nicméně objednáno, vyplněno, už jen čekat na doručení. Tak se čekalo. A čekalo. A čekalo. 

Koncem listopadu dorazila první kniha, po druhé ani vidu. 1.12. proto píšu na příslušnou adresu dotaz, co se děje. Načež asi za tři dny dorazila druhá. Tak jsem ji zabalila, dala si ji pod stromeček, rozbalila, přečetla, napsala o ní recenzi, uložila do knihovny. Vršek police nejnižšího stupně, kde mám CSI sbírku.. A hleďme, tu pošta odpověděla! Kde že je s knihou problém?

Měsíc zpoždění, dejme tomu, je to pošta. Víc mě zajímá, kdy ta kniha, kterou mám na polici, tedy do ČR dorazí. 

Další objednávky probíhaly už letos a naštěstí jen jedna vyžadovala obrátit se na zákaznický servis. Až po potvrzení a zaplacení jsem si totiž všimla překlepu v e-mailu a bohužel jsem stránku aktualizovala bez zapsání alespoň čísla objednávky. Úspěšnost mého dotazu, zda můžou v systému změnit e-mail, když mám zaplaceno, ale nemám žádný doklad, očekávám stoprocentní, jako u pošty. Zásilku jsem si vyzvedla včera, odpověď, pravděpodobně, že se uvidí, až zboží projde Zanzibarem, se pomalu začíná připravovat. Hlavně to není tak důležité, šlo jen o kafe. Vietnamskou kávu Ca Phe Phin Giay. Prodává se v balíčcích s malým filtrem s připravenou dávkou, takže filtr stačí zaháknout za hrneček a zalít. Vyhráli jsme ji na podzim na maturáku, hrozně mi chutná, tak jsem skočila rovnou po dvou boxech. Akorát váhám, proč mi do krabice, v níž byly dva boxy, v nichž bylo deset a deset igelitových balíčků po jednom filtru, tedy nic jakkoli křehkého, nacpali i zmačkanou papírovou tašku. Reklama? Tak... dík? 

Na druhou stranu, takový Mironet se s reklamním dárkem vyšvihnul! Objednala jsem si chladící podložku pod notebook. Spoustu let používám jeden model, páč uchladí na noťasu i simíky (akorát tenhle levný křáp je neutáhne, utáhne sotva chrome). Jenže se přestává vyrábět a po dlouhém hledání jsem narazila na jediný kousek u Mironetu. Následovala fofrem objednávka, včera si balík vyzvednout v zásilkovně a... v krabici dárek! Katalog Playmobil 2021, žhavá nabídka platná až do prosince 2021. Tohle podle mě měli spíš ke stroji času, ne?

A poslední včera vyzvednutá zásilka byla bezdrátová klávesnice. Začalo mě štvát, že když se rozvalím na gauči, musím mít na kolenou celý noťas. S bezdrátovou klávesnicí mi ovšem stačí jen ta lehká placka (a tichá, ta na noťasu strašně hlasitě cvaká). Vyzvedla jsem ji spolu s ostatními balíky v domnění, že to bude malá tenká krabička, snadno šoupnutelná do kabelky. Však rozměry té klávesnice odpovídají malé tenké krabičce snadno šoupnutelné do kabelky. No... krabice jako kráva, do níž můžu snadno šoupnout kabelku, protože mall.cz asi dostal od Ježíška přehršel obalového materiálu a vycpávek, nebo co.

Ale jsem konečně spokojená.. Možná se dokonce vrhnu do barev na připravované malbě, však jsem dostala malířský stojan díky naprosto dokonalému telepatickému spojení, protože jsem o něm uvažovala, ale vůbec s nikým o tom nemluvila, a mohla bych ho konečně zapřáhnout. Nebo do další tuby tmelu u dlaždiček v koupelně, to se ještě uvidí.

2 komentáře:

  1. Ano, maluj prosím. Zátiší s knihami a klávesnicí nechť je tvým prvním obrazem v roce 2022.

    OdpovědětVymazat
  2. Ta klávesnice v obří krabici mě dostala :-D Mall má v tomhle skoro uměleckou ruku, balení do nesmyslně velkých obalů dohnal dlouhými léty tréninku už prakticky k dokonalosti.

    OdpovědětVymazat