6.5.23

Spamy a scamy, splaťte kdykoli zdarma!

Povedlo se mi zase nashromáždit pár scamů, které mi přišly zajímavé už jen tím, jak nesmyslně zní nebo jak nedává smysl, že chodí v ČR, jeden, který se snaží tvářit trochu sofistikovaněji, a na závěr jednu bankovní zprávu, u níž jsem vážně nechápala, která bije. Na druhou stranu, je dobře, že podvodníci rozesílají své scamy v angličtině nebo v nich uvádí taková tvrzení, jaká v kontextu ČR nefungují. O to méně lidí jim naletí.

Jako třeba tomuto sdělení údajného manažera... něčeho, který mi sděluji, že federální vláda spolu s "vládou Spojených národů" schválila úlevy pro hypotéky během pandemie, prakticky za mě splatí celou hypotéku! Jelikož totiž přece vlastním a obývám jednu nemovitost a vydělávám přesně nebo méně než je medián v mé oblasti! Mám se jen obrátit na ministra zahraničních věcí USA Denise Powella. Zajímavé. USA jsou asi nově lidumil, protože nejenom, že asi zapomněli na řev "to je komunismus" na všechno kromě střílení do davu, ale dokonce platí i za občany jiných zemí. Dokonce i když vlastně nic nevlastním a hypotéku nemám. Jen bude menší problém s ministrem, Denise Powell to není. A také s tím, že e-mail se tváří, jako by přišel od sparklight.net do sparklight.net, což je americký zprostředkovatel internetového připojení, docela náhodně vybraný jako zfalšovaná adresa. Jasně, už letim!


Jako další pokus o získání mých osobních údajů nebo rovnou financí byla zpráva od jakéhosi Eddieho Abuzara. Rád by skrze mě investoval do nějakých fondů. Asi jakýchkoli. Libo fond čokoládových žabek? Zneužil k tomu doménu Peace Academy, což má být neziskovka poskytující vzdělání, patrně i náboženské. Tady Eddie už ale vzdělání moc nepotřebuje, raději se snaží tahat z hejlů peníze na poplatky a přemlouvat k "investicím". Jinak by to nepokračovalo, pokud by si rovnou neřekl o instalaci teamvieweru a přihlášení do internetového bankovnictví.


Sir Christopher Anthony Hohn bude úplně stejný případ jako Eddie, jenom si pozměnil začátek. Protože všichni víme, že pokud jste se neúčastnili žádné soutěže, nemohli jste nic vyhrát, a odkaz na wikipedii znamená jen to, že patrně existuje nějaký pan Hohn. Ovšem mám silné pochyby, že by měl jakoukoli nadaci, která by oslovovala z náhodného e-mailu sestávajícího z nigerijského jména, náhodně rozdávala miliony liber lidem, kteří se o ně nikdy nepřihlašovali, a nemohla se rozhodnout, jestli je to nadace nebo fondy.


Paní Mavis Wanczyk je horší případ. Skutečně totiž v roce 2017 vyhrála 758 milionů dolarů a hned na to začali útočit scammeři. Jejím jménem začali rozesílat zprávy, jak si vás náhodou vybrala k obdarování, a vy jen máte poslat vaše osobní údaje, aby vám vyplatila peníze. Dokonce to v USA rozesílali i prostřednictvím SMS, někdy požadovali i zaplacení nějakých poplatků a hned potom určitě stoprocentně dostanete obří dar, je to přece Mavis, můžete se podívat na video na youtube, že to není podvod! 

Opět, když jste nikde nesoutěžili a nikam jste se nehlásili, tak jste nic nevyhráli, a lidi, kteří získali peníze nebo je vydělali, je nerozdávají náhodně nalezeným e-mailovým adresám. Pokud to někomu nestačí, tak se podívejte i na ten zbytek. Vyhrála dolary, ale rozdává eura. Podepisuje se paní Mavis Wanczyk z náhodné adresy nějakého daniela. Váš e-mail měli vybrat poté, co "byl dohozen míč". Asi někomu na hlavu.


Potom tu máme úplně klasický případ "můj klient zanechal ohromnou sumu peněz, ale žádné příbuzné, a já zjistil, že vy jste jeho obskurní příbuzní, ozvěte se mi, ať vyřešíme dědictví!". Z nějakého důvodu to stále chodí na sběrný sekretářský e-mail v naší kanceláři. Myslím, že naše "sekretářka" (fyzicky neexistující, ten e-mail občas kontroluju akorát já) má fakt velikou, bohatou rodinu. Už si měla vyzvednout několik miliard a teď přišly další. No, něco na tom bude, když tuhle neexistující sekretářku objevili dokonce "lovci dědiců" na základě jejích osobních údajů!


Samozřejmě také nelze vynechat klasiku rozlámané češtiny předstírající, že to poslal outlook outlooku. Ale tak jsem z Boha a vybrala mě nadace, která dává dary ven, abych mohla darovat jídlo a zabíjet naše blízké v zemích, nebo tak něco, tak co by ne.


A na závěr předkládám něco, co mi přišlo z Raiffky, ačkoli s Raiffkou nemám vůbec nic společného. Stále ještě netuším, co tím chtěl básník říci. 



3 komentáře:

  1. Hehm jak tak koukám, podle těch emailů jsi potencionální milionář :D Já si na podobné věci dávám pozor, sice mi nechodí do emailu, ale na Facebook, a to je taky celkem síla, co tam vystupuje za podvodníky. Už asi pětkrát mě oslovil jakýsi americký voják na misi v Afghánistánu :D

    OdpovědětVymazat
  2. Jj. Český internet, země neomezených blbostí:)

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji, pořádně jsem se zasmála a prodloužila si díky tvému článku život. :-) Podobné e-maily mi také občas chodí, ale už je ani nečtu, rovnou mažu. Každopádně na toto téma doporučuji knihu Dot.Con od Jamese Veitche, vyšla sice jenom v angličtině, ale je to parádní, vysoce humorné čtivo. :-)

    OdpovědětVymazat